عدیل سروی در جلسه تخصصی کشت پنبه در اردبیل اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل در رابطه با تولیدات کشاورزی انتظار می‌رود که امسال به تولید 780 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل دست یابیم و در این موضوع توسعه سیستم آبیاری تا حد قابل توجهی موثر است.

وی افزود: عدم استفاده از سموم شیمیایی در مزارع استان با هدف تولید محصولات ارگانیک و افزایش تولید در سطح استان موضوعی است که با جدیت در دستور کار قرار داده شده و ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به تمامی اهداف مورد نظر خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید 26 هزار تن حبوبات در استان با توجه به رعایت زمان کاشت و اصول موضوعی است که می‌تواند در رابطه با توسعه تولیدات محصولات حبوبات امسال بسیار قابل توجه باشد و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

سروی در خصوص وضعیت مزارع پنبه در مناطق شمالی استان نیز بیان کرد: محصول پنبه یکی از زراعت‌های صنعتی و تخصصی استان است که به همت پنبه‌کاران زحمتکش استان پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 10 هزار تن پنبه برداشت شود و شاهد توسعه کشت این محصول باشیم.

وی تصریح کرد: هدف اساسی که در زراعت این محصول تخصصی دنبال می‌شود تامین نیاز داخلی کشور به پنبه و آماده‌سازی مقدمات لازم برای صادرات این محصول به خارج کشور است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 657701
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.