خسرو ارتقایی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه آزادراه تهران - شمال در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در بازدیدی که از ابتدای پروژه آزادراه تهران - شمال به همراه مسئولین اجرای این طرح داشتیم، در تمام جبهه های کاری فاز یک فعال و در ادامه کار فاز دو نیز به زودی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه طول فاز یک آزادراه تهران - شمال 32 کیلومتر است، تصریح کرد: امروز بالغ بر 85 درصد در منطقه یک پیشرفت داشتیم این در حالی است که پیشرفت این پروزه در سال 92 تنها بیست و هشت درصد بوده و در طول سال های 94 و 95 این پروژه حرکتی جهشی داشته است.
ارتقایی گفت: سختی کار برای عبور از دره ها و رودخانه هایی که در مسیر هستند تا حدودی کار را مشکل کرده اما با تلاش شبانه روزی پروژه آزادراه تهران شمال فعال است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از منطقه یک این پروژه مسیر کسانی که قصد عزیمت از تهران به سمت شمال را دارند 61 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه طول آزادراه تهران - شمال 121 کیلومتر است، اظهار داشت: عمده بهره برداری از این پروژه در فاز یک قرار دارد.
ارتقایی در بخش دیگر از سخنانش افزود: مجری طرح با توجه به آثاری که در اجرای این پروژه بر محیط زیست دارد، مشاوری گرفته تا همزمان با اجرای پروژه این آسیب ها را به حداقل رسانده تا پس از بهره برداری از آن شاهد یک منطقه دست نخورده باشیم.
وی افزود: مطالعات زیست محیطی فاز 2 نیز به طول بیست کیلومتر انجام می شود و به همین منظور با مسئولین استانی جلساتی داشته ایم تا همه دستگاه ها کارگروهی برای اینکه آسیب‌های زیست محیطی را در منطقه 2 به حداقل برسانیم، تلاش کنند.
ارتقایی گفت: مسئولین ملی، استانی و استانداری البرز همه دست به دست هم داده اند تا بتوانیم این پروژه ملی را که بعد از دو دهه آرزوی تمام مردم است به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه 29 کیلومتر از این پروژه در استان البرز قرار دارد، تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر سبک شدن ترافیک در محور کرج - چالوس و کوتاه تر شدن این مسیر این امکان را خواهیم یافت که این محور محور گردشگری نیز هست مردم بتوانند با فراغت بیشتری بازدید کنند.
ارتقایی ادامه داد: تسهیل در رفت و آمد و عبور و مرور و صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش ترافیک و کاهش الودگی هوا از دیگر مزیت های این پروژه می باشد.
معاون استاندار گفت: استانداری البرز این آمادگی را دارد که مشکلات و موانع درصد راه این پروژه را بررسی و حل و فصل کند.
7414/1535 خبرنگار: وحیده عسکری**داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.