به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز چهارشنبه درنشست هم اندیشی با بانک های استان البرزافزود: درشرایطی که باید از فضای برجام در جهت توسعه اقتصاد گام برداریم ، متاسفانه فعالان اقتصادی حتی برای گشایش ال سی نیز با مشکل کمبود شدید نقدینگی مواجه هستند.
وی به بانک ها توصیه کرد برای رفع این مشکل حاد که تولید و اشتغال را مورد تهدید جدی قرار داده برنامه هایشان را اعلام کنند.
وی درادامه اظهاراتش همچنین سو استفاده بخشی از واحدهای صنعتی در پوشش 'ال سی درقالب یوزانس داخلی' اشاره کرد و خطاب به مسئولان ذیربط گفت: بانک مرکزی و سایر دست اندر کاران نظام پولی و اعتباری کشور بایستی نارسایی در قرار دادهای ' ال سی درقالب یوزانس داخلی' را برطرف نمایند.
وی تاکید کرد: در صورتی که مشکلات اعتبارات اسنادی در خصوص قراردادهای 'ال سی درقالب یوزانس داخلی' بر طرف شود بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی بخش تولید در فضای برجام جهت تامین مواد اولیه تولید کنندگان برطرف خواهد شد.
***نظام بانکی راهکارهای بخش تولید را در مسیر تقویت اقتصاد بکار گیرد
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرزگفت : اگر مدیران نظام بانکی این حقیقت را باور دارند که عمده وجوه موجود در بانک ها متعلق به بخش تولید و خدمات است، لذا باید راهکارهای علمی و نوین پیشنهادی این بخش را مورد توجه خاص قرار دهند تا بستر لازم برای رونق تولید ، اشتغال و صادرات فراهم شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه صدور دسته چک باید بر اساس اعتبار سنجی انجام شود افزود : برنامه ریزی بانک ها باید به سمتی هدایت شود تا فعالان اقتصادی از مزایای یک ردیف اعتباری ویژه برخوردار شوند .
وی گفت : ویژگی خاص اعتبار سنجی درصدور چک در این است که اگر یک فعال اقتصادی بنا به دلایلی با مشکل کسری موجودی درحساب جاری اش مواجه شد ، بانک مجاز با توجه به میزان اعتبار آن فعال اقتصادی تا مبالغ مشخص چک مذکور را پرداخت نماید.
بنا مولایی همچنین به طرح نظام بانکی برای صدورچک های رنگی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بنا به دلایل مبهم اجرای این طرح که مشکل گشای تامین کمبود وجه درحساب جاری فعالان اقتصادی قلمداد می شد اجراء نشد.
بنامولایی گفت: در صورت اجرای طرح صدور چک های رنگی، با توجه به رنگ چک که بیانگر میزان اعتبار صادرکننده است، چک های غیرقابل برگشت صادرمی شد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در بخش دیگر سخنانش ضرورت دسترسی آسان فعالان اقتصادی به شبکه بین الملی بین بانکی (سوئیفت) را مورد تاکید قرار داد.
بنامولایی اظهارکرد: از نظام بانکی کشور انتظار داریم برای رفع دست انداز های موجود در مسیر بهره مندی فعالان اقتصادی از مزایای سوییفت پیگیری و تلاش وافر داشته باشند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.