به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اتاق بازرگانی، رحیم بنا مولایی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: دولت یازدهم بخشی از مشکلات به جا مانده از دولت گذشته در صنعت را برطرف کرد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در برخی اوقات کالاها و مواد تاریخ مصرف گذشته در اختیار مردم و تولیدکنندگان قرار گرفت، گفت: عملیات بانکی تقریبا در حال راه افتادن است و بانک‌های درجه یک با این انتخابات باشکوه تمایل بیشتری برای کار با ایران پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه سوئیفت و مشکلات بانکی موجود تا چندماه آینده رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که باید در بدنه دولت برای احقاق حق و اجرای برنامه‌ها تغییراتی صورت گیرد و این خواسته بخش خصوصی است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای برای لزوم هماهنگی اقدامات دولت، سازمان‌ها و بانک‌ها با بخش خصوصی را ابلاغ کرده است، تصریح کرد: این موضوع در راستای اجرای نقش مشورتی اتاق بازرگانی اقدام موثری است.
عضو کارگروه تسهیل استان البرز با بیان اینکه اتاق بازرگانی با کسانی که رانت‌خوار و دست‌انداز به مال دولت هستند و منابع مالی را از بانک‌ها به بهانه تولید گرفته و در جای دیگر هزینه می‌کنند، برخورد می‌کند، گفت: در سال‌های گذشته برگزاری نشست‌های ماهیانه دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون انجام شده است.
بنامولایی ادامه داد: اختصاص میز خدمت‌رسانی صندوق ضمانت صادراتی، تعیین و تکلیف سهم اتاق در تاسیس شرکت نمایشگاهی استان و اختصاص میز تعامل صنعت و دانشگاه و برگزاری جلسات مختلف با دانشگاهیان از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با توجه به اینکه سال گذشته در استان البرز پذیرای 20 هیئت تجاری از کشورهای دیگر بوده‌ایم گفت: در این سفرها مذاکرات خوب تجاری و اقتصادی انجام شده که آثار مثبت بسیار خوبی برای منطقه به وجود آورده است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز، ادامه داد: استراتژی ما در حوزه هئیت‌های خارجی این بود که ما تولید را بلد هستیم و نیروی کارآمد و متخصص هم در کشور داریم اما کمی با دنیا از لحاظ تکنولوژی تولید فاصله داریم.
وی با بیان اینکه هئیت‌های خارجی برای فروش اجناس خود به البرز آمده بودند که ما پیشنهاد تولید و مشارکت مشترک کالا به آنها دادیم، تصریح کرد: بحث دوم ما با هئیت‌های خارجی نوسازی بخشی از ماشین‌آلات کارخانه‌جات بود و به خارجی‌ها گفتیم که آمادگی داریم برند فرعی شما باشیم به‌شرط اینکه تولید مشترک باید به خارج و بازارهای صادراتی شما صادر شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تصریح بر اینکه در سال 95 بیش از 70 جلسه آموزشی با سر فصل‌های مختلف در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، بیان کرد: تعامل مستمر با دستگاه‌های مختلف و متولیان بخش خصوصی در دستور کار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قرار گرفته است.
بنامولایی با تاکید براینکه پورتال تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز شروع به‌کار کرده است، اظهار داشت: پورتال تجارت الکترونیک به‌منظور فروش محصولات، بازاریابی و شناسایی در دو حوزه داخلی و خارجی راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این پورتال به زبان‌های انگلیسی و عربی، در حال کار است که به زودی زبان روسی هم به این سیستم افزوده می‌شود، گفت: بعد از برجام حرکت خوبی در بنگاه‌های اقتصادی آغاز شد که نقطه مثبتی را برای کشور به همراه داشت.
رییس اتاق بازرگانی البرز با عنوان اینکه ماده 76 در قانون پنجم توسعه کشور به ماده 12 در برنامه ششم تبدیل شده است که براساس آن اتاق‌ها مکلف به شناسایی قوانین مخل کسب و کار هستند، افزود: باید پنجره واحد دولت الکترونیک با قوانین بیشتری به منظور کاهش هزینه مردم اجرا شود.
بنامولایی با اشاره به اینکه باید تولید بدون کارخانه باید در دستور کار قرار گیرد و مشکل بزرگ صنایع تداخل مالکیت با مدیریت است، بیان کرد: امروز باید از علم و تکنولوژی استفاده کنیم و از موبایل برای ترانسفر پول و کارهای روزانه و اداری استفاده شود.
وی با اینکه همه ما در این کشور سرمایه‌سوزی می‌کنیم تصریح کرد، ادامه داد: 47 هکتار زمین برای نمایشگاه البرز در کنار فرودگاه پیام در نظر گرفته شده است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه بنگاه معاملات ملکی باید به بنگاه صادراتی کالا و خدمات، تبدیل شود، گفت: اشتغالزایی برای هر نفر 100 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد و چشم جوانان نباید به دولت باشد.
بنامولایی با بیان اینکه تا آخر شهریور فراخوان فروش سهام نمایشگاه البرز منتشر می‌شود، تاکید کرد: همه شهروندان استان البرز می‌توانند با آوردن سرمایه در این نمایشگاه سهم داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک و کارگاه‌های خانگی در راستای تولید باید فعال‌تر شود، گفت: ملحفه‌هایی که در آلمان عرضه می‌شود از کشور چین، پاکستان و گاها ایران است؛ هرکس می‌تواند در خانه خود و با چرخ معمولی تولید کند.
بنامولایی با بیان اینکه قابلیت راه‌اندازی بندر خشک در البرز وجود دارد، عنوان کرد: تعدد مراکز تصمیم‌گیر باید در استان البرز کاهش پیدا کند و یک نظر کارشناسی برای ارائه تصمیم مورد پذیرش قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه موافقت اصولی برای راه اندازی واحدهای صنعتی بیش از 4 برابر در صنایع از مشکلاتی است که در دولت قبل اتفاق افتاد، تصریح کرد: بخش خصوصی برای تولید باید آورده داشته باشد نه اینکه از دولت انتظار زمین، پول و امکانات داشته باشد،کمک دولت این نیست که بخش خصوصی آویزان بانک‌ها شود بخش خصوصی باید در کنار فکر، سرمایه داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه دولت الکترونیک در البرز باید توسعه و تقویت شود، عنوان کرد: ثبات مدیریت یک اصل برای برنامه ریزی در کشور است و ثبات مدیریت وحدت رویه و افزایش بهره‌وری در کشور ایجاد می‌کند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 655621
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.