به گزارش ایرنا، محمدرضا رودسرابی روز سه شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به منظور تشریح و تبیین برنامه های قرآنی تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، افزود: این محافل با حضور سه نفر از قاریان مطرح کشور در هر محفل، هر روزه یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب و افطار برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مسجد امام جعفر صادق (ع) کوی کارمندان شمالی کرج، مسجد حضرت ولی عصر (عج) در خیابان مظاهری کرج، مسجد جامع کمالشهر، مصلای نظرآباد و هیات انصارالامام (ره) کرج محل برگزاری این محافل قرآنی است.

**فراخوان جشنواره ایده های برتر قرآنی در ماه مبارک رمضان
دبیر جامعه قرآنیان استان البرز در ادامه یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را اعلام فراخوان جشنواره ایده های برتر قرآنی دانست و گفت: در این جشنواره هر نوع طرح و ایده برتری در مسایل قرآنی مطرح شود داوری می شود و برترین ها در یک جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی افزود: این جشنواره در بخش های مختلف مولتی مدیا، مقاله، داستان، شعر و... برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این جشنواره از زمان اعلام فراخوان به مدت یک ماه مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند.
وی در ادامه به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه تمام فعالیت های قرآنی و اعطای مجوزهای موسسات و نظارت بر آن ها توسط این سازمان انجام می شود، اظهار داشت: تبلیغات اسلامی البرز مسئولیت 5 دبیرخانه قرآنی در استان را برعهده دارد که یکی از آن ها شورای توسعه قرآنی است که از 5سال گذشته با نظارت نماینده ولی فقیه در استان کارکرد خودش را آغاز کرد.
رودسرابی از دیگر این دبیرخانه ها را کمیته قرآنی دهه فجر و کارگروه نظارت بر اعتبارات قرآنی دانست و گفت: یکی دیگر از این دبیرخانه ها، دبیرخانه ی اعطای مدرک رسمی به حفاظ قرآن کریم است به طوریکه از سال گذشته تا به امروز 384 حافظ در آزمون اعطای مدرک شرکت کرده اند.

**راه اندازی انجمن خیرین قرآنی
مسئول دارالقران کریم استان البرز در ادامه به راه اندازی انجمن خیرین قرآنی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ وقف قرآنی از سال گذشته اشاره کرد و افزود: مدیران موسسات قرآن از نبود زمین و اجاره موسسه قرآنی رنج می برند که با راه اندازی این انجمن، 12 نفر از پیشکسوتان قرآنی در آن فعالیت می کنند و 3 مورد وقف قرآنی نیز انجام شده است.
وی بیان داشت: در استان البرز 210 موسسه قرآنی دارای مجوز فعالیت می کنند که 110 موسسه آن مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که اکنون این فعالیت ها تجمیع شده است.
وی ادامه داد: در این یکماهه نیز 240 مرکز قرآنی بدون مجوز شناسایی شده اند که اطلاع رسانی های لازم برای اقدام به دریافت مجوز برای آن ها شده است.
رودسرابی گفت: در صورتیکه این مراکز مجوز خود را دریافت کنند از تسهیلاتی همچون معافیت آب، برق، گاز و مالیات برخوردار می شوند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.