محمدمهدی راهنورد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به لزوم ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی چوبداران ، سلاخان ، قصابان و پرسنل مرتبط با دام زنده و دام کشتاری در کشتارگاه دام با بیماری های مشترک بین انسان و دام و پیشگیری و جلوگیری از انتقال این بیماری ها ، کلاس آموزشی به این منظور در محل کشتارگاه دام این شهرستان برگزار شد.
وی گفت: در این کلاس آموزشی در ابتدا بخشی از دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در زمینه موارد بهداشتی قابل توجه در کشتارگاه مثل بهداشت حمل و نقل دام زنده ، بهداشت دام کشتاری ، نگهداری لاشه در پیش سرد به مدت 24 ساعت و سایر موارد مرتبط با گوشت قرمز را یادآوری و در ادامه درخصوص بیماری CCHF ( تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ) از جمله مشخصات و عامل بیماری ، راه های انتقال و چرخه بیماری ، علائم و نحوه پیشگیری از بیماری و اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مطالبی ارائه کرد.
راهنورد با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مثل گوشت قرمز به سلامت افرادی که در کشتارگاه کار می کنند بستگی دارد خاطر نشان کرد : استفاده از لوازم بهداشتی و پیشگیری کننده مانند لباس کار ، چکمه ، دستکش ، کلاه ، عینک و ماسک در حفظ سلامت فرآورده ها و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک تأثیر بسزایی دارد .
رئیس اداره دامپزشکی فردیس گفت: تمام امور مربوط به تولید ، نحوه حمل و نقل بهداشتی دام زنده پس از صدور مجوزحمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی از دامداری تا کشتارگاه ، مراحل کشتار دام ، استحصال گوشت قرمز ، حمل و نقل گوشت قرمز از مبدأ کشتارگاه بمقصد قصابیها و مراکز فرآوری و توزیع گوشت قرمز توسط خودروهای سردخانه دار و سایر موارد مرتبط با موضوع بصورت مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی کنترل و نظارت می شود.
راهنورد در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری کلاس آموزشی -ترویجی برای متصدیان خودروهای حمل گوشت قرمز در فردیس برگزاری کلاس آموزشی -ترویجی برای متصدیان خودروهای حمل گوشت قرمز در فردیس اشاره کرد ، افزود: یک دوره کلاس آموزشی و بازآموزی برای رانندگان خودروهای حمل گوشت قرمز در کشتارگاه دام فردیس برگزار شد.
وی اظهار داشت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل گرما و به جهت حفظ سلامت فرآورده های خام دامی تولیدی در واحدهای تحت نظارت دامپزشکی در حین حمل و نقل و لزوم ارتقاء سطح آگاهی و بازآموزی رانندگان خودروهای حمل گوشت قرمز از مبدأ کشتارگاه به مراکز عرضه و توزیع، کلاس آموزشی به همین منظور در محل کشتارگاه این شهرستان برگزار شد.
وی در ادامه ضمن یادآوری دستورالعملهای سازمان دامپزشکی در این دوره آموزشی- ترویجی در مورد رعایت زنجیره سرد ، نحوه بارگیری ، رعایت بیشتر ضوابط بهداشتی و سایر موارد مرتبط با نقل و انتقال فرآورده های خام دامی مطالبی آموزش داده شد.
رئیس اداره دامپزشکی فردیس گفت: کلیه امور مربوط به صدور پروانه اشتغال به حمل فرآورده ها برای خودروهای سردخانه دار ، مجوزحمل بهداشتی- قرنطینه ای محموله ها و نحوه حمل و نقل فرآورده های خام دامی از مبدأ واحدهای تولیدی شهرستان طبق دستورالعملها و برنامه های ابلاغی سازمان و اداره کل دامپزشکی استان البرز بصورت مستمر کنترل و با هرگونه موراد تخلف به شدت برخورد می شود.
7417/ 6155خبرنگار:منصورجمشیدی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.