به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: مردم ایران برای حضور گسترده، پرشور و باشکوه در پای صندوق های رای انتخابات 29 اردیبهشت ماه آماده می شوند زیرا می دانند که تک تک آراء آنان در تعیین سرنوشت کشور ، شهر و روستایشان تاثیر گذار است.
خسرو ساکی اظهار کرد: ملت ایران برای شرکت در جلوه گاه اقتدار میهن اسلامی یعنی انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت آماده می شوند تا با حضوری به هنگام و با رای ارزشمند خود، زمینه ساز تحکیم مبانی و پایه‌های نظام، انقلاب و کشور باشند.
وی اظهار کرد: حق انتخاب و آزادی در اندیشه از پایه هایی است که نظام اسلامی مان بر آن بنا شده، مظهر تبلور مردم سالاری در این کشور است.
وی یاد آور شد: اکنون که زمان انتخاباتی دیگر فرا رسیده و جهانیان چشم بر صندوق های رای ما ایرانیان دوخته اند و بدخواهان این مرز و بوم برای غروب خورشید تابنده ایران اسلامی طمع ورزیده اند باید همه ما در پای صندوق های رای حاظر شویم .
وی با اشاره به اینکه روز جمعه روز مشارکت همه ایرانیان در سرنوشت خویش است، تصریح کرد: ما فرهنگیان اهالی شریف و گرانقدر البرز را به حضور گسترده و فراگیر در پای صندوق آرا دعوت می کنیم هر چند می دانیم مردم ایران و شهروندان این استان خود به رسالت تاریخ سازشان بهتر واقف هستند .
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت : مشارکت در انتخابات نشانگر رابطه ای همبسته میان مردم و حاکمیت است و همچنین، مشارکت، گویای اعتماد عمومی و مسئولیت پذیری سیاسی- اجتماعی است.
وحید یعقوبی افزود: در این میان حضور و گزینشگری مردم از میان نامزدهای انتخاباتی جدا از این که مرتبط به کدام دسته و گروه سیاسی باشند، نشانگر مشارکت مردم است.
وی یاد آور شد: با توجه به اهمیت مقوله مشارکت سیاسی به عنوان نماد مردم سالاری دینی لازم است به نکته هایی چون برگزاری انتخابات نشانگر تحقق اراده و خواست مردم است، اهمیت و جایگاه رکنی و اساسی جمهوریت در نظام سیاسی، توجه به اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی است، مشارکت در انتخابات نشانگر رابطه ای همبسته میان مردم و حکومت است،مصداقی از مشروعیت و تحکیم رکن جمهوریت نظام را نشان می دهد و نوعی پادزهر در برابر صدمات به حساب می آید توجه خاصی داشته باشیم
وی یاد آور شد: همه ملت ایران روز 29 اردیبهشت ماه به صحنه می آیند تا در این روز حساس و سرنوشت ساز برای تعیین سرنوشت خود و کشور به وظیفه ملی اشان عمل کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج هم گفت: وظیفه همگان است که با توجه به شرایط حساس کنونی و تاکیدات بزرگان دینی، با حضور هوشمندانه، آگاهانه و مدبرانه بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند.
فرشته فهمیده تصریح کرد: مردم باید با بررسی دقیق سوابق کار کاندیدا، انسان های باتجربه و شایسته را برگزینند تا بتوان با انتخاب با بصیرت مشکلات فراروی کشور بویژه معضلات اقتصادی را برطرف کرد.
وی بیان کرد: امید است با حضور گسترده ملت ایران در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح بتوانیم بیش از پیش شاهد تامین منافع ملی و رسیدگی به مشکلات کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه حضور در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح مصداق بارز حق تعیین سرنوشت است، خاطر نشان شد: بی تفاوتی نسبت به انتخابات و تعیین سرنوشت خود توسط افراد، خطرناک و برخلاف تامین منافع ملی می باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج هم در این گفت و گو افزود : طبق اصول قانون اساسی، حق تعیین سرنوشت مردم از صندوق های رای می گذرد و انسان ها برای تعیین سرنوشت خود نباید بی تفاوت باشند.
وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی ماست و باید همه در 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رای حاضر شو یم. وی خاط نشان کرد: مدم با حضور خود در صحنه به افرادی که به حقوق مردم،مردمسالاری دینی و رای مردم اعتقاد دارند را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: کنار کشیدن و رای ندادن به سود منافع ملی نیست و ممکن است در اثر غفلت ما، کسانی روی کار بیایند که نتوانند از حقوق مردم به خوبی دفاع کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز در این زمینه گفت : هر ایرانی باید در 29 اردیبهشت ماه برای تعیین سرنوشت چهار سال آینده خود در صحنه انتخابات حاضر شود و با آگاهی کامل به افراد فرهیخته، دارای برنامه و معتقد به حقوق مردم رای دهند.
قاسم پوستین دوز اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوقهای رای تداوم بخش مسیر توسعه و تضمین کننده امنیت کشور است.
وی یاد آور شد: امروز همه مردم دنیا چشم به چگونگی حضور ملت ایران در شعبه های اخذ رای بسته اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد افزود: انتخابات یکی از شاخص های افزایش مشارکتی که فضایی سرشار از همدلی و نشاط را به بار می آورد در ایران محسوب می شود.
محسن شهبازی سرور اظهار کرد: صاحبنظران معتقدند که کاهش مشارکت به تضعیف تعهد اجتماعی و کمرنگ شدن هویت اجتماعی و ملی در جامعه می انجامد.
وی بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم در جهت رسیدن به توسعه سیاسی، مشارکت گسترده است که اهمیت حضور مردم در فرایندهای سیاسی و تعیین سرنوشت آنان را به عنوان مصداقی از مشروعیت و تحکیم رکن جمهوریت نظام نشان می دهد.
وی اضافه کرد: انتخابات به عنوان فرایند رقابت گروه‌ ها با محترم شمردن سلیقه ها و دیدگاه های سیاسی مردم، آن ‌ها را به حقوق سیاسی شان آگاه می ‌سازد و باور شهروندان را در رعایت ارزش ‌های مردمسالارانه تقویت می‌ کند.
استان البرز 45 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.