به گزارش ایرنا، پس از ماه ها تلاش برای برگزاری این عرصه مهم سرنوشت ساز، تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از هیات های اجرایی و نظارتی اماده شده اند تا تصویری دیگر از حضور پرشور مردم با فراهم سازی تمهیدات لازم به تصویر کشیده شود.
اکنون حماسه دیگری پس از 38 سال از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی در حال رخ دادن است .
براساس اصل ششم قانون اساسی ملت ایران سرنوشتش را خود تعیین می کند و این ادعای واقعی و اثبات شده بوده بنابراین شرکت حداکثری و مشارکت آحاد ملت، موجب قوام نظام جمهوری اسلامی است.
هرچه میزان مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، انتخابات با شور و هیجان بیشتری برگزار خواهد شد و فردی که با رای بالا انتخاب می شود، قدرت بیشتری برای اداره حکومت و تعامل با قدرت های جهانی دارد و به نوعی قدرت چانه زنی او را در عرصه های جهانی افزایش می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در29 اردیبهشت گفته بود مردم در این انتخابات از حقوق خود ، انقلاب و نظام اسلامی حمایت می کنند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: براین اساس حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات آینده بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
وی گفت: در این دوره از انتخابات مردم با آگاهی و بصیرت بیشتر شرکت کنند زیرا سرنوشت کشور ، شهر و روستا خود را به دست افرادی می دهند که باید برای این مسئولیت مهم برنامه داشته باشند.
حسینی همدانی یاد آور شد: در مناظره هایی که نامزدهای ریاست جمهوری دارند نباید به دنبال پاسخ دادن سوالات یکدیکر باشند بلکه باید راهکارهای عملی خود را برای رفع مشکلات و معضلات در جامعه عنوان کنند.
وی گفت: مردم باید به تقوای سیاسی نامزدها ، برنامه کاری ، صالح بودن افراد و نگاه عمیق به عملکرد ها و رعایت اخلاق در مناظره ها توجه بیشتری کنند.
امام جمعه کرج بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری باید به کاندیدایی رای داد که خطر دشمن را تشخیص دهد تا کشور آسیب نبیند.
استاندار البرز برگه های رای را یک میراث ارزشمند از تمام کسانی دانست که برای حفظ انقلاب اسلمی سرمایه گذاری کرده اند و جان خود را برای اعتلای این مرز و بوم فنا داشتند .
سید حمید طهائی افزود: امروز همگان وظیفه و تکلیفی که داریم آن است که ادای دین کنیم نسبت به آرایی که نماینگر شخصیت هر فرد صاحب رای است و همه آرایی که در صندوق های رای ریخته می شود ارزشمند است .
وی ادامه داد: ما به عنوان مجریان انتخابات آنجه در توان داریم انجام داده ایم و باید شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم در امنیت و آرامش باشند و باید در حفظ امانت مردم کوشا بود .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه رای مردم حق الناس است گفت: ما صندوق دار هستیم و محتوای صندوق را مردم تعیین می کند و انتخابات همان دیدگاه اکثریت جامعه است.
طهائی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب یکی از دستاوردهای انقلاب همین حضور در صحنه بودن مردم بوده و ما می بینیم که بسیاری از ابعاد زندگی اجتماعی را مردم تعیین می کنند ،از مجلس و شورا تا ریاست جمهوری که همه اینها انتخاب شدگان مردم هستند .
وی افزود: بنابراین اگر در واقع نگاه کنیم ابعاد مردم سالاری دینی از روستا شروع می شود و در حوزه ملی ادامه دارد چراکه در جمهوری اسلامی مردم تعیین می کنند که چه کسی در شورا یا ریاست جمهوری وارد شوند .
استاندار البرز تاکید کرد: حضور مردم تعیین کننده است انتظارمی رود با حضور پرورشور در پای صندوقهای رای انکه اصلح است در تراز مردم و نظام اسلامی است انتخاب کنند و در مسند مسوولیت قرار دهند.
وی یادآورشد: تک تک ارا ارا کننده است و سلب مسوولیت از کسی قبول نیست چراکه مردمی که با رها در صحن های مختلف از انقلاب و کشورشان دفاع کردند تا پای چان ایستاده اند درهمین ایامی باید حضور فعال داشته باشند.
طهائی گفت:انتخابات مانور سیاسی است که در پییشگاه جامعه جهانی نشان می دهیم ،امیدواریم حماسه دیگری افریده و با حضور پرشور همه مردم از زنان و مردان شاهد باشیم روز 29 اردبیشهت ماه برگ زرین دیگری به اوراق جمهوری اسلامی اضافه شود .
وی اضافه کرد: امروز با رهبری مقام معظم رهبری و درایت دولت 'تدبیرو امید' در شرایطی قرار داریم که اطراف کشور که درگیر جنگ ، تروریست های تکفیری است ما همچنان در امنیت به سرمی بریم .
وی یادآورشد: دراین شرایط حضور پرشور مردم ما یکی از نکات تعیین کننده برای جامعه جهانی و کشورهای اطراف ما است ،حضور پرشور مردم یک مانور سیاسی است .
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.