حمیدرضا عزیزیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم سالاری حاکم بر ایران در منطقه و جهان بی نظیر است و می تواند به عنوان الگویی از دمکراسی را در مقابل دیدگان جهانیان قرار دهد.
وی اظهار داشت: اتفاقاتی که در کشورهای پیرامونی ما یا در مناطق مختلف جهان روی می دهد از این منظر برای مردم ما باید سوال شود که چه اتفاقی در 38 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد که نظام با تمام قابلیت ها که دارد و اختلاف سلایقی که در نیروهای سیاسی وجود دارد، ولی انتقال قدرت بر اساس یک مکانیزم قوی و مستحکم از نظر شکلی و محتوایی انجام می شود.
وی گفت: این یکی از نقاط قوت نظام اسلامی است که در هر دوره ای با توجه به شرایط خاص و حساسیت های مختلفی که وجود دارد، ولی مکانیزم جابجایی قدرت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان فرد دوم اجرایی کشور و اثرگذار در تحقق برنامه های بالادستی نظام، به این شکل است.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این موضوع ناشی از مردم سالاری دینی در کشور ماست، گفت: مردم و مسئولین در هر دوره انتخابات این تفسیر و تحلیل و احساس را دارند که این دوره از انتخابات حساس تر از دوره های گذشته است که همین احساس عام و خاص بین مردم و سیاسیون ما نشان دهنده این است که شرایط اعم از منطقه ای و داخلی برای مردم قابل فهم است که این موضوع باعث می شود بخش عمده ای از نکات پیرامون آن حساسیت ها را بیشتر کند.
عزیزیان افزود: شاید بیش از هر زمان دیگری اکنون کشور ما در مرحله ای قرار گرفته که برای رسیدن به آن 5 مرحله ای که رهبری تبیین فرمودند مرحله انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، استقرار جمهوری اسلامی را گذراندیم و اکنون برای رسیدن به مراحل دیگر نیازمند تلاش بیشتر هستیم.
وی ادامه داد: شاید بخش عمده ای از اظهار نظرها در این مورد معطوف به اسناد بالادستی نظام در مورد الگوهای پیشرفت در کشور است، سالیان سال در این 200 سال اخیر تاریخ معاصر کشور بین دو الگوی موثر در مسایل توسعه اختلاف نظر در خصوص اینکه کدامیک از این 2 الگو می تواند برای کشور مفید باشد، همواره بحث ها و جدل های گسترده ای را ایجاد کردند.

**ضرورت اتحاد و همدلی
عزیزیان در ادامه در خصوص لزوم اتحاد و همدلی در انتخابات، بیان داشت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران معطوف به وحدت نظر در خصوص بحث های کلان کشور است و از این منظر مردم جلوتر از مسئولین حرکت می کنند و شرایط خاص سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را خوب ارزیابی می کنند، نکته ای که خیلی کمک می کند به ساختارهای امنیتی یک نظام سیاسی، اعتماد مردم به مجموعه نظام اسلامی است.
وی ادامه داد:‌ اعتماد به عنوان یکی از مولفه های سرمایه های اجتماعی در کشور ما بسیار قدرتمند است.
عزیزیان گفت: در سالیان گذشته دشمن بسیار تلاش کرده که با بمباران خبری و رسانه ای بخش عمده ای از اعتماد مردم به نظام اسلامی را در حوزه های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی خدشه دار کند و بین مردم و نظام با تلاش های گسترده ای که داشته فاصله بیاندازد که همچنان این روند ادامه دارد، آنچه که باعث می شود بخش عمده ای از امنیت در کشور ما نسبت به سایر کشورها با توجه به مرزهای گسترده و شاید همسایه هایی که از نظر امنیتی ثبات جمهوری اسلامی را ندارند، متمایز شود اعتماد به سیاست های کلان نظام در حوزه امنیت و سیاست دفاعی است.
دبیر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز ادامه داد: هرجا اقداماتی در کشور انجام دادیم که درون زا و متکی به آرای واقعی مردم و سیاست های کلان نظام اسلامی بوده، توانسته ایم درست عمل کنیم که این موارد بخش عمده ای از آن مربوط می شود به سیاست های درست و متکی به مقاومت عقلانی در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی که همه آن متکی بر سیاست های کلان نظام بوده است.
عزیزیان گفت: در حوزه امنیت هم موفقیتی که جمهوری اسلامی در منطقه برای حفظ ثبات مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، توجه به عمق استراتژیک در منطقه است و هر دولتی که راس کار می آید اگر خودش را ملزم به سیاست های کلان نظام کند، طبیعتا این پیام را برای مردمی منتقل می کند که این دولت تمام توجه خود را معطوف سیاست هایی کرده است که هدف آینده را مشخص می کند و قطعا وحدت در این زمینه ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اگر توجه مردم را به این نکته جلب کنیم که اهداف بلند مدت کشور ذیل مفهوم کلی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی می تواند فضایی را برای کشور ایجاد کند که مردم برنامه ای مشخصی را در ذهنشان متبادر کنند، در کلیات اختلافی نخواهیم داشت که این وظیفه بخش عمده ای از نیروهای فعال سیاسی در کشور است.
دبیر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است آنچه که تکمیل کننده وحدت در بین تمامی اقشار جامعه خواهد بود توجه به نظام ولایی در نظام اسلامی است و بخش عمده ای از باری که مقام معظم رهبری در حوزه مطالبه گری از مسئولین می کشند به عهده ی ما مردم است، ولی می بینیم بسیاری از بیانات مقام معظم رهبری معطوف شده به این که مطالبه گری و پرسشگری را در بسیاری از حوزه ها بیشتر کنند و با مردم در این حوزه ها صحبت کنند.

**وحدت در چارچوب اهداف بلندپایه نظام
عزیزیان گفت: وظیفه ما به عنوان فعالان سیاسی و بخشی از بدنه ی مردم این است که این موضوع را تبیین کنیم که وحدت در چارچوب اهداف برنامه های بلند مدت نظام اسلامی و توجه به برنامه های کلان کشور محقق خواهد شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.