به گزارش ایرنا، امروز نوع حضور مردم در انتخابات سرنوشت سازترین و با اهمیت ترین موضوع در برگزاری انتخابات است و انتخاب اصلح نیز پس از آن از اهمیت بالایی برخوردار است و این حضور آگاهانه قدرت بازدارندگی بالایی برای کشور ایجاد می کند.
انتخابات ایران همواره مورد رصد جهانیان بوده و این دوره از انتخابات نیز زیر ذره بین مردم و رسانه های جهانی قرار دارد و دوست و دشمن به طور خاص نظاره گر آن هستند، زیرا این انتخابات آثار منطقه ای و جهانی به دنبال داشته و می تواند موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در جهان و منطقه به عنوان صحنه ای از بی نظیرترین دمکراسی جهان ارتقاء دهد.
حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر اهمیت های ذکر شده برای آن، تحقق بخش انتخاب اصلح و تامین مصالح عموم مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت، آغاز شده شخصیت ها، احزاب و گروه های مختلف سیاسی در استان البرز علاوه بر طرح برنامه های مشخص، الزامات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تاثیر اخلاق انتخاباتی در جلب مشارکت مردم، برگزاری انتخابات قانونی و سالم را مورد تاکید قرار می دهند.
رئیس حزب اعتدال و توسعه استان البرز در این باره گفت: انتخابات و رای دادن حق همه مردم است و آینده کشور هم با این انتخابات گره خورده است. بنابراین هرکسی برای بهبود اوضاع کشور دلسوزی دارد در انتخابات شرکت می کند.
صلاح الدین دلشاد گفت: عدم شرکت در انتخابات سبب قرار گرفتن افرادی در راس امور می شود که شاید به نفع مردم نباشد.
وی ادامه داد: بنابراین اکنون که کشور ما مسیر توسعه و یپشرفت را با حکمت و خرد دولتمردان تدبیر و امید، هدایت مقام معظم رهبری به سرعت در حال طی کردن است باید این سرعت را با حضورمان در انتخابات افزایش دهیم.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: عزتی که هم اکنون در خط بین المللی در پیش گرفتیم و توسعه اقتصادی که در بیدار شدن کارخانه های تعطیل شده می بینیم، نتیجه انتخاب درست است.
دلشاد گفت: افزایش قیمت گندم کشاورزان به سه برابر همه اینها نشانه پیشرفت و توسعه و عزت یافتن نظام جمهوری و کشور ما است که با حضور درانتخابات اینها را باید سرعت دهیم.
وی اضافه کرد: احزاب در کشورهای متکی به رای مردم نقش عمده ای ایفا می کنند، خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی که دو بعد مهم دارد یک بعد آن براساس قوانین اسلامی و بعد دیگر آن تکیه برآرا مردم اداره می شود، احزاب به عنوان عصاره تفکرات مردمی در تشکل های سازمان یافته در جمهوریت، تقویت نظام از یک سو ، پرورش افراد مستعد برای خدمت از سوی دیگرعمل می کنند.
وی خاطرنشان کرد: احزاب در معرفی و حمایت از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها می توانند تضمین صداقت، پاکدستی و برنامه ریزی برای انتخابات درست را داشته باشند.
دلشاد تاکید کرد: احزاب در پیشرفت کشور برای ادامه دموکراسی و همراهی با دولت های خدوم برای تامین منافع مردم نقش بسزایی ایفا می کنند.
**شوق رای اولی ها برای حضور در انتخابات
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 37 هزار و 703 دانش آموز این استان برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش آفرینی خواهند کرد.
مسعود مهران نیا افزود: بر اساس سرشماری سال 95، این تعداد دانش آموز واجدین شرایط رای در ردیف رای اولی های استان قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: رای اولی ها، همگام با سایر شهروندان البرزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به پای صندوق‌های رای می‌آیند تا در این همایش ملی - سیاسی شرکت کنند.
وی بیان کرد: رای اولی ها در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد و همچنین اعلام کنند که در عرصه انتخابات حتی یک رای هم تاثیر گذار است.
وی با اشاره به نقش مهم حضور مردم در انتخابات یاد آور شد: برگزاری انتخاباتی باشکوه در کشور زمانی شکل می گیرد که هر ایرانی واجد رای با انتخابی آگاهانه در پای صندوق های رای حاضر شود و با رای خود به ارتقاء اعتبار کشورش کمک کند.
وی یاد آور شد: رای اولی ها در هر دوره از انتخابات شور و نشاط خاصی در فضای سیاسی- اجتماعی کشور ایجاد می کنند زیرا این شهروندان تازه نفس می خواهند نخستین حضور و مشارکت در عرصه سیاسی را تجربه کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: رای اولی ها در اولین تجربه رسمی خود در میدان انتخابات ضمن نقش آفرینی، بلوغ سیاسی اجتماعی خود را با انتخابی آگاهانه جاری می سازند.
مهران نیا گفت: الگوی جمهوری اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت نهاده شده است لذا از خداوند شاکریم که در عصر جمهوری اسلامی به ملت سربلند ایران این افتخار را عطا کرده تا آزادی، استقلال، حق تعیین سرنوشت، آشنایی با حقوق شهروندی و ارزش های اجتماعی را تجربه کند.
وی در ادامه به برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: جمهوری اسلامی ایران متکی بر ظرفیت های ارزشمندی است که از دین اسلام به ما رسیده به گونه ای که این انقلاب به الگوی بی همتا ی مردم سالاری برای آزادگان جهان معرفی شده است.
مهران نیا یاد آور شد: انقلاب اسلامی که متکی به رای و اراده ی مردم بوده است، برای رسیدن به شایسته سالاری در هر انتخابات به نظر مردم مراجعه می کند تا بهترین را برای اداره جامعه برگزیند.
وی اضافه کرد: برای آشنایی دانش آموزان رای اولی البرز با انتخابات و نقش مشارکت مردم در انتخابات، برگزاری همایش رای اولی ها در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان در دستور کاری - اجرایی قرار گرفته است. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
دبیر جمعیت رهپویان البرز و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: نزدیک کردن افکار به همدیگر، یکپارچگی ملی از جمله اهداف احزاب است که انتخابات نیز بهار فعالیت احزاب به شمارمی رود.
محمد هادی اسلاملو افزود: احزاب با گرم کردن تنور انتخابات شهروندان بی تفاوت را نیز به میدان مشارکت فرا می خوانند و همین امر زمینه توسعه سیاسی بیش از پیش می شود.
وی ادامه داد: درکشور شاهد جناح های مختلفی هستیم که ظرفیت های نظام هستند، به شرط آنکه همه تابع ولایت و قانون باشند و از هر نوع افراط و تفریط خودداری کنند.
اسلاملو گفت: مسیر از سوی حضرت امام (ره) مشخص شده و امروز باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیش رفت.
وی اضافه کرد: در انتخابات شاهد حضور افکار مختلف هستیم باید ارزش برای تمام این تفکرات با هدف همبستگی گروه های مختلف مردمی برای مشارکت بیشتر قائل شد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم با افکار مختلف به صحنه می آیند همین زمینه افزایش رای و حضور حداکثری را فراهم می کند و دراین مقطع زمانی مهم حضور حداکثری است که چشم جهانیان به آن است و باید این امر را بیش از پیش مد نظر قرار داد .
اسلاملو گفت: نقش احزاب در مشارکت حداکثری به دلیل افکار مختلف پوشیده نیست ولی رعایت اخلاق انتخاباتی دراین زمینه باید مدنظر قرار گیرد و از تخریب پرهیز شود .
دبیرجامعه اسلامی فرهنگیان البرز نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: اقتدار امروز کشور به پشتوانه مردم بوده است و درهر برهه ای شاهد افزاش مشارکت مردم هستیم.
حبیب الله نصیری افزود: امروزدشمنان با برنامه ریزی های بی وقفه به دنبال کاهش مشارکت حداکثری مردم هستند و در این زمینه طرح های دقیقی را ارائه داده اند که باید هرچه بیشتر هوشیار بود.
وی ادامه داد: مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد چراکه هر رای زمینه را برای مانور اقتدار نظام اسلامی درعرصه بین الملل فراهم می کند.
نصیری گفت: احزاب در این بین نقش موثری را ایفاء می کنند همه گروه ها باید فارغ از مبنای فکری تمرکز برارتقای مشارکت داشته و دراین مسیر حرکت کنند.
وی اضافه کرد: اگرچه رعایت اخلاق انتخاباتی نیز از سوی گروه های مختلف دراین زمینه باید مورد توجه باشد چراکه لازمه انتخابات سالم رعایت اخلاق است.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.