عدیل سروی گفت: افزایش میزان محصولات کشاورزی از 3.7 میلیون تن به 4.5 میلیون تن در این مدت بیانگر تلاش مروجین زحمتکشی است که در دورترین نقاط استان با حداقل امکانات دانش نوین کشاورزی را به زارعان منتقل می کنند.

وی گفت: این مروجان آخرین یافته های مهم تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه استفاده از بذور اصلاح شده و پرمحصول و بکارگیری ادوات نوین کشاورزی و اصول خاک ورزی و استفاده بهینه از منابع آبی را به کشاورزان منتقل می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشریح کرد: دلیل افزایش 800 هزار تنی محصولات کشاورزی بخاطر افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی نبوده بلکه این مهم در سایه تلاش مروجان در بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی زارعان حاصل شده که با حداقل امکانات حداکثر محصول را تولید می کنند.

سروی گفت: این میزان افزایش تولید بسیار حائز اهمیت است زیرا ارزش ریالی آن هشت هزار میلیارد ریال است که توسط 120 هزار بهره بردار استانی تحقق یافته است.

وی ترویج را حلقه ارتباطی بین مراکز تحقیقاتی و زراعان دانست تا آخرین یافته های تحقیقاتی را با بیانی ساده و تخصصی و فنی ارائه کرده و با آخرین روش های کاشت ، داشت و بر داشت محصولات کشاورزی آشنا می کنند.

سروی افزود: تامین نیازهای غذایی داخل کشور و دستیابی به هدف استراتژیک و مهم امنیت غذایی در سایه افزایش تولید در واحد سطح در سایه زحمات محققان و کارشناسان ترویج محقق می شود.

وی گفت: مدیریت در مراکز جهاد کشاورزی دهستان های استان به گونه ای است که از نهاده محوری وارد علم محوری شده و کارشناس و محقق مرکز وقت و انرژی خود را صرف توزیع نهاده های کشاورزی مثل کود و سم نمی کند زیرا این خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 649288
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.