خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این گزارش به بخشی از دستاوردهای آموزشی ، پرورشی ، پژوهشی ، ورزشی و رفاهی در دولت تدبیر و امید اشاره شده است.
وی اظهار کرد: در سال 92 تعداد کلاس های کالبدی در این استان 9 هزار و 86 بوده که به 10 هزار و 437 کلاس افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در این دولت آمار سالن های ورزشی درون و برون مدرسه ای از 36 سالن به 45 سالن رسیده است یعنی 9 سالن ورزشی برای دانش آموزان البرزی احداث شده است.
وی از احداث ، توسعه و تجهیز نمازخانه های مدارس از 985 به 1162 و کتابخانه های مدرسه ای و کلاسی از 4 هزار و 300 به 8 هزار و 78 بعنوان دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش البرز نام برد.
و ی یاد آور شد: در بخش توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی و پژوهش سرای دانش آموزی نیز شاهد افزایش از 3 به 10 در این استان هستیم به گونه ای که در این مدت 7 آزمایشگاه برای دانش آموزان پژوهشگر علمی در البرز تجهیز شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه و تجهیز دارالقرآن ها نیز از 2 به 9 افزایش یافته است لذا در این دولت 7 دارالقرآن فعال و تجهیز شده است.
ساکی توسعه و تجهیز مراکز مشکلات ویژه یادگیری ، مشاوره دانش آموزی و خانواده از 10 به 21 ، افزایش تاسیس هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش از 87 به 94 را از دیگر اقدامات ارزشمند این دولت در بخش آموزش و پرورش البرز دانست.
وی گفت: برای اولین بار در سال 95 مراکز یادگیری محلی البرز احداث ، توسعه و تجهیز شد و مراکز درمانی ویژه فرهنگیان نیز از 1 به 3 در این استان افزایش یافت.
ساکی خاطر نشان کرد : در دولت یازدهم همچنین شاهد احداث،توسعه و تجهیز مراکز رفاهی از 9 به 14 و کانون ها و اردوگاه های فرهنگی و تربیتی از 6 به 14 ، مدارس غیر دولتی از 302 به 505 مدرسه ، توسعه و تجهیز آزمایشگاه و گارگاه مدارس از 14 به 60 و احداث سالن های کنفرانس و فضاهای اداری از 1 به 6در این استان هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به ایجاد اولین آزمایشگاه نانو تکنولوژی کشور در سال 94، راه اندازی آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی و بازساختی دانش آموزی برای نخستین بار در کشور در سال 96 و تاسیس مراکز کانون حرکات اصلاحی از 1 به 8 را دیگر شاخص های مهم رشد این استان در دولت تدبیر و امید برشمرد.
ساکی گفت : تعداد مدارس متصل به پرتال همگام از 50 به هزار و 100 مدرسه و مدارس هوشمند از 2 هزار و 200 به 5 هزار و 440 کلاس درس نیز در البرز افزایش یافت.
وی اضافه کرد: در این دولت دریافت سند مالکیت برای مدارس از 28 به 165 سند رسیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه از 94.3 به 96.13 و نرخ رشد سواد آموزی ' جمعیت 10 تا 49 سال ' نیز از 96 به 98.50 درصد افزایش داشته است.
ساکی همچنین ارتقاء سطح پوشش و جذب سواد آموزان و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان از 5 هزار و 456 نفر به 22 هزار و 596 نفر را از دیگر دستاوردهای دولت در آموزش و پرورش این استان ذکر کرد.
وی در ادامه این گفت و گو به افزایش تعداد دانش آموزان مدارس غیر دولتی از سال 92 تا کنون در البرز پرداخت و افزود: تعداد دانش آموزان در این مدارس از 39 هزار و 761 دانش آموز به 57 هزار و 855 نفر رسیده که در این مدت 18 هزار و 94 نفر به دانش آموزان این مدارس اضافه شده است.
وی افزایش مدال های طلا ، نقره و برنز در سطح جهانی - کشوری در المپیادهای علمی و آموزشی توسط دانش آموزان البرزی از 17 به 62 مدال را از دیگر دستاوردهای شاخص دولت تدبیر و امید در عرصه ورزش دانش آموزی در این استان عنوان کرد.
وی گفت: دانش آموزان البرزی در کسب رتبه برتر در جشنواره های جابربن حیان، جوان و نوجوان خوارزمی و مسابقات علمی - مهارتی از 15 رتبه در سال 92 به 107 رتبه رسیده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: رتبه استانی کنکور سراسری در بین استانهای کشور از 12 به 25 ارتقاء پیدا کرده است که این مهم نشان از رشد 13 درصدی پذیرفته شدگان در این 3 سال و چند ماه در البرز دارد.
ساکی به اجرای طرح ملی شهاب که شامل شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان می باشد اشاره کرد و افزود: تا قبل از سال 92 فقط 3 هزار و 755 نفر تحت پوشش قرار گرفته بودند در حالی که این تعداد اکنون به 45 هزار و 576 دانش آموز رسیده است.
وی بیان کرد: اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه و برنامه تدبیر در مدارس (EFQM) از سال 92 در کشور اجرایی شده است که در البرز 840 مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است .
وی در ادامه به کسب رتبه های برتر کشوری مسابقات قرآن ، عترت و نماز، فرهنگی - هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری از سال 92 تا کنون در البرز پرداخت و اضافه کرد: رتبه های کشوری در مسابقات ذکر شده نیز از تعداد 87 به 342 افزایش یافته است.
وی برگزاری دوره های آموزش نیروی انسانی ' ضمن خدمت فرهنگیان ' را یکی دیگر از شاخص های آموزش و پرورش البرز در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: قبل از سال 92 تعداد کل شرکت کنندگان در دوره های ضمن خدمت در این استان 2 میلیون و 769 هزار و 934 نفرساعت بود که این رقم هم اکنون به 5 میلیون و 379 هزار و 76 نفر ساعت رسیده است.
مدیر کل آموزش و پروش البرز اظهار کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی اقدام پژوهی و معلم پژوهنده نیز از تعداد 3 هزار و 261 به 20 هزار و 789 نفر افزایش یافت.
ساکی در ادامه این گفت و گو به برگزاری کارگاه های آموزش خانواده که از رشد 43 هزار و 320 نفری در مدارس البرز برخوردار شده پرداخت و یاد آور شد: در قبل از دولت تدبیر و امید این کارگاه ها برای 21 هزار و 630 نفر از اولیاء برگزار شد که از سال 92 ، تعداد شرکت کنندگان به 64 هزار و 950 نفر در این استان رسیده است.
وی آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان را از دیگر طرح های نوین در فرآیند تعلیم و تربیت از سوی دولت تدبیر و امید در کشور دانست و افزود: در طول 3 سال و چند ماه گذشته 46 هزار دانش آموز البرزی تحت پوشش این طرح ملی - شهروندی قرار گرفتند.
وی مقدار رشد کسب مقام و مدالهای تیمی و انفرادی دانش آموزان در مسابقات ورزشی کشوری و جهانی را در این استان 643 عنوان اعلام کرد و افزود: مدال آوری دانش آموزان در دولت تدبیر و امید از 65 به 708 رسیده است به گونه ای که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دانش آموزان این استان بار ها در مسابقات برون مرزی به اهتزاز در آمده است.
وی از المپیاد درون مدرسه ای بعنوان یکی از طرح های مهم دولت تدبیر و امید در مدارس کشور یاد کرد و ادامه داد: این طرح از سال 92 با هدف ترویج ورزش همگانی در آموزش و پرورش اجرایی شد که در البرز 178 هزار و 709 دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از طرح حیات پویا در مدارس به منظور افزایش نشاط و پویایی بعنوان دیگر دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در عرصه تعلیم و تربیت کشور نام برد که دانش آموزان 670 مدرسه البرز تحت پوشش آن قرار گرفته اند.
ساکی گفت: دولت تدبیر و امید ،برای نخستین بار در کشور طرح رایگان ' وارنیش فلوراید تراپی ' را از سال 94 برای مراقبت دهان و دندان در بین دانش آموزان اجرا کرد که در استان البرز 209 هزار دانش آموز تحت پوشش آن قرار گرفته است.
وی یاد آور شد: این طرح که ارتقاء سلامت افراد را به همراه دارد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در مدارس البرز در دو نوبت برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی اجرایی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: اجرای طرح سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان نیز از سال 95 از سوی دولت تدبیر و امید در مدارس کشور آغاز شد که تا کنون 106 هزار دانش آموز البرزی از دوره های آموزشی آن برخوردار شده اند.
ساکی گفت: اجرای طرح سفیران سلامت نیز در سال 95 در مدارس کشور آغاز شد که تا کنون 40 هزار دانش آموز این استان تحت پوشش دوره های آموزشی - مهارتی این طرح مهم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در بخش انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاهای اجرایی استان نیز در دولت تدبیر و امید از 11 به 85 رشد داشته ایم.
وی جذب نیرو های آموزشی و پرورشی از سال 92 تا 95 را یکی از دستاوردهای مهم دیگر دولت تدبیر و امید در کشور عنوان کرد که در البرز از سوی دولت زمینه اشتغال برای 2 هزار و 54 نفر ایجاد شده است .
وی یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در مدارس را در بخش توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان مدارس کشور با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم ذکر کرد و افزود: در البرز نیز برای توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان قبل از دولت تدبیر و امید 2 میلیارد تومان تعلق گرفته بود در حالی که در طول سه سال و چند ماه گذشته در این بخش 36 میلیارد تومان اختصاص یافت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز مقدار رشد اعتبار تخصیصی در توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان این استان را 34 میلیارد تومان اعلام کرد.
ساکی یاد آور شد: پرداخت وام از صندوق ضروری کارکنان در سال 91 به 13 هزار و 861 نفر پرداخت شده بود در حالی که این تعداد از سال 92 تا 95 به 68 هزار و 811 نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: تسهیلات بانک ملی نیز به 7 هزار و 664 نفر از معلمان پرداخت شد.
البرز 443 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل دارد.
1829/1535خبرنگار:مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.