به گزارش ایرنا، الهه کولایی عصر دوشنبه با حضور در جمع دانشگاهیان استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز صورت گرفت، افزود: تحولات منطقه ای بار دیگر نقش ایران را برجسته و این روند را تسریع می کند، اکنون تعامل سازنده با جهان جایگزین رویا پردازی برای مدیریت جهان شده است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در طول تاریخ چهارراه حوادث بوده است، افزود: در تاریخ شواهدی وجود دارد که تاثیر کشورهای دنیا بر زندگی ما را نشان می دهد.
کولایی با بیان اینکه امروز در فضای جهانی شدن زندگی می کنیم، ادامه داد: همچنان ایران با تحولات بین المللی ارتباط مستقیمی دارد و در جهان متفاوت باید رویکردهای مناسبی را داشته باشیم چراکه سرعت تغییرات در جامعه جهانی بسیار زیاد بوده و تمامی مردم جهان برای همگامی با این روند تلاش می کنند.
کولایی گفت: به یمن درایت و بلوغ مردم پس از تلخ کامی های سال 88، در سال 92 بار دیگر پای صندوق های رای آمدند و فردی را انتخاب کردند که جامعه جهانی را می شناخت و وظیفه پایان دادن به تحریم های ظالمانه بر علیه ایران را به عهده گرفت.
کولایی اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات داخلی ضمن اینکه در ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، از سوی دیگر نیز نمی توان تاثیر جهان را نادیده گرفت.
وی گفت: دولت روحانی برای جمهوری اسلامی با 5 به اضافه یک که قدرت های جهانی هستند، پای میز مذاکره رفت و تحریم های هسته ای را لغو کرد، بسیاری از تحریم ها در این مذاکرات و چانه زنی ها در ابعاد مختلف جای طرح نداشت.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاحات افزود: در دولت اصلاحات و در آن شرایط خاص نیز توانستیم رابطه با جهان را تجربه کنیم چراکه دولتی که به تخصص احترام بگذارد و بپذیرد که همه چیز را همگان دارند، با ارزش است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال فروپاشی شوروی فرصت های بی نظیری برای ایران بدست آمد ولی استفاده نشد، خاطرنشان کرد: ما پای صندوق های رای از فرصت رای دادن برای تغییر استفاده خواهیم کرد و دیگران را نیز پای صندوق ها خواهیم برد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.