وحید یعقوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت مجلات رشد مکمل آموزش‌های ارائه شده در مدارس است
وی اظهار کرد: خلاصه کردن آموزش در کتاب‌های درسی مطلوب نیست و باید از ظرفیت مجلات رشد نیز در تکمیل آموزش‌های ارائه شده در مدارس استفاده شود.
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون مجلات رشد در بیش از 31 عنوان منتشر می شود که این اقدام فرهنگی - آموزشی نقش موثری در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مجلات رشد دانش‌آموزی را مکمل‌های آموزشی دانست و خاطرنشان شد: بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ایجاد تغییر در نگرش سنتی آموزش و پرورش تشکیل می دهد.
یعقوبی تصریح کرد: آموزش نباید فقط در کتاب‌های درسی و آموزشی خلاصه شود بلکه باید از ظرفیت مجلات رشد در تکمیل آموزش‌های ارائه شده به جامعه هدف در مدارس استفاده شود.
وی با تاکید بر بیان اهمیت مجلات رشد برای معلمان و دانش‌آموزان یادآور شد: برای لذت‌بخش بودن محتوای مجلات رشد هم باید اقداماتی صورت گرفته و ارائه آموزش همراه با ایجاد خلاقیت و در قالب‌های مختلف کاریکاتور، نقاشی و طنز انجام گیرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اضافه کرد: استفاده از تجارب فرهنگیان بازنشسته را در ایجاد خلاقیت در محتوای مجلات رشد با اهمیت دانست و تصریح کرد: باید با پرمحتوا کردن مجلات رشد از ورود کتاب‌های غیر استاندارد کمک آموزشی به حوزه‌های آموزشی جلوگیری کنیم.
یعقوبی ادامه داد: مجلات رشد در بین دانش آموزان پایه ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در بین دانش آموزان این ناحیه توزیع شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.