به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، محمد رضا زین العابدینی با اشاره به بحث زیبایی شناسی وتلفیق آن با فضای سبز و در نهایت ایجاد آسایش بصری در بین شهروندان و اهمیت این دو موضوع درکنار هم اظهار داشت: انسان ها روزانه در برخورد با اولین عناصر و المان های سیما و منظرشهری از آن احساس آشفتگی و یا آسایش می گیرند که با ادغام دو فاکتور مهم فضای سبز و زیبایی شناسی روحیه ای بالا در بین شهروندان ایجاد شده و درنهایت موجب بالا رفتن توانایی کار و کیفیت زندگی خواهد شد.
وی افزود: می توان گفت قطعا اولین مرحله تعیین اهداف کلان و در پی آن طی کردن فرایند شناخت به منظور یافتن معضلات شهری از یک سو و حذف این معضلات ازسوی دیگر و شناسایی پتانسیل های موجود از دیگر سو، از نخستین گام ها در رسیدن به مقاصد مطلوب سازمانی بوده و برای رسیدن به شهر ایده آل عزمی راسخ را در پیش خواهیم گرفت.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطر نشان کرد: رابطه ی میان شهر و شهروندان آن، یک رابطه مستقیم می باشد که در این رابطه هرچه شهر محل سکونت برای شهروندان احترام قائل شود مستقیما شهروندان آن هم به شهر احترام متقابل گذاشته و اینگونه خواهد بود که یک شهر به شهر آرمانی مد نظر نزدیک ترخواهد شد.
زین العابدینی اضافه کرد: همانگونه که نت های موسیقی از یک ضرب آهنگ خاصی پیروی می کنند تا موسیقی کامل و زیبایی را ایجاد کنند فضاهای سبز نیزدر کنار المان های بصری و سیمای منظر شهری باید هریک به موقع و به جا و متناسب باهویت شهر و منطقه نواخته شوند تا شهری زیبا وآرمانی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه فضاهای سبز به خودی خود می تواند در قالب های متفاوت شهری ازجمله فضاهای سبز تفریحی، باغ، چمن کاری، فضای سبز میادین، معابر و رفیوژها و ... نقش لبه شهر، تفکیک فضاهای شهری و آرایش شبکه راهها را به عهده بگیرد، ابراز داشت: با توجه به اینکه این موضوع می تواند در زیباسازی شهری نقش مهمی را بازی کند، از این رو فضای سبز شهری به عنوان بخش جاندار ساخت کالبدی شهری تلقی شده و درهماهنگی با بخش بیجان کالبد شهر که همان المان های بصری می باشد ساختار یا بافت و سیمای شهر را تشکیل خواهد داد.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امید است با شناساندن جایگاه ویژه فضای سبزدر کنار بکارگیری صحیح المان های بصری شهری که در زیباسازی سیمای اکولوژیک و منظر شهری نقش ویژه ای دارد بتوانیم کلانشهر کرج را به شهر ایده آل و آرمانی نزدیک کرده و مراتب آسایش و افزایش روحیه را در بین شهروندان به وجود آوریم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647321
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.