به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه استان البرز، محمدباقر مقدسی در نشست به‌منظور تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر بین ستاددیه استان با مدیرکل زندان ها با اشاره به بدهی یکهزارو500 میلیارد ریالی این مددجویان، اظهار داشت: 600 میلیارد ریال این میزان بدهی با گذشت شاکیان همراه بوده است.
وی گفت: مابقی نیز با مساعدت ستاد دیه استان و از محل کمک‌های مردمی، تسهیلات بانکی،شیوه‌نامه‌ها و آورده مددجویان تأمین شده است که منتج به آزادی مددجویان شد.
وی سپس برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه رمضان پیش رو را موردتوجه قرار داد و گفت: یکی از شاخصه‌های ستاد دیه کشور برای برنامه‌های ستادهای دیه استانی، براساس عملکرد ستاد دیه هر استان در نحوه برگزاری جشن گلریزان‌هاست.
وی با اشاره به فرازی از دعای ماه مبارک رمضان«‌اللهم فک کل اسیر»، زندانیان جرائم غیر عمد را از مصادیق این دعا برشمرد و افزود: با توجه به حمایت‌های مدیرکل و دیگر همکاران، امسال، جشنی درخور شایسته برگزار شود.
جبار باقری مدیرکل زندان‌های استان البرز و نائب رئیس هیات‌امنای ستاد دیه استان البرز نیز طی سخنانی، رفع مشکلات و معضلات مددجویان زندانی را مرهون زحمات و تلاش‌های جمعی کارکنان ندامتگاه‌های تابعه، مددکاران، ستاد دیه استان و انجمن‌های حمایت برشمرد و خواستار تعامل حداکثر در بین آنان شد.
وی تصریح کرد: برگزاری متعدد جلسات در بین کارکنان ستادی و اداری باعث رفع معضلات و برخی ناکارآمدی‌ها می‌شود.
باقری گفت: خیرینی که برای کمک به مددجویان زندانی به زندان مراجعه می‌کنند، اگر برای آزادی زندانی عمد تمایل دارند به انجمن حمایت هدایت شوند و چنانچه تمایل به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشتند به ستاد دیه استان ارجاع داده شوند.
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: حتی اگر نیکوکاری تمایل ندارد از طریق انجمن‌های حمایت از زندانی و یا ستاد دیه استان، مبادرت به آزادی زندانی کند و خود رأسا می‌خواهد چک را به نام زندانی برای آزادی صادر کند، ما دستش را می‌بوسیم چرا که هدف، کمک به بهبود شرایط زندگی و آزادی زندانیِ است که حائز شرایط کمک است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.