سید مجید موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته برای کشت فراسرزمینی در استان خرسون کشور اوکراین توسط اتاق بازرگانی البرز با این کشور تفاهم نامه ای به امضاء رسید.
وی با بیان اینکه 3 کشور قزاقستان، غنا و اوکراین برای کشت فراسرزمینی انتخاب شده اند، اظهار داشت: برای کشت فراسرزمینی در کشور اوکراین استان البرز به عنوان معین انتخاب شده و اگر استان های دیگر خواستار شرکت در این طرح باشند بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی بایستی با البرز هماهنگ کنند.
وی با اشاره به واردات برخی نهاده های کشاورزی که هرساله از خارج از کشور انجام می شود، گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک در کشور نمی توانیم این نهاده ها همچون کلزا، ذرت و جو را به اندازه نیاز کشت کنیم و این سیاست، سیاست بسیار مناسبی برای حفظ منابع کشور است.
موسوی افزود: در اجرای این طرح زمین از این کشورها به صورت اجاره گرفته می شود و کشاورزان ایرانی در اراضی مورد نظر کشت کرده و محصول را وارد کشور می کنند.
وی اضافه کرد: به این روش کشت و سیاست گذاری برای حفظ منابع را ورود آب مجازی به کشور می گویند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بایستی در کشورهای مورد نظر 200 هزار هکتار کشت فراسرزمینی انجام شود.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.