به گزارش ایرنا، الهه ابوالحسنی روز پنجشنبه درآیین افتتاحیه اولین بوستان بانوان در شهر هشتگرد افزود: دین اسلام تمایز جنسیتی بین زن و مرد قائل نمی شود و همه یکسان هستند که این نگاه در دولت یازدهم هم دنبال شده است.
وی با بیان اینکه زنان موفق در این دولت به عنوان فرماندار و دیگر پست های مدیریتی انتخاب شدند، ادامه داد :در دولت یازدهم اولین سفیر زن از جمهوری اعزام شد و این حاکی از اهمیت و نگاه ویژه ای است که دولت تدبیر و امید به بانوان دارد.
ابوالحسنی گفت: در این دولت بانوان پست های قابل توجهی از فرماندار، بخشدار و شهردار را داشته اند و این در نوع خود قابل توجه است.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده اشاره به نقش ویژه زنان در مشارکت های اجتماعی و با ارائه آماری از جمعیت بانوان استان گفت: از آمار کل جمعیت استان البرز، یک میلیون و 500 هزار نفر، حدود نیمی از جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می دهند و این امر ضرورت مشارکت زنان را گوشزد می کند.
وی افزود: در جمهوری اسلامی پیشرفت های زیادی را در حوزه بانوان شاهد هستیم،دانشجویان زن و دختران در رشته های مختلف موجب افتخار شده اند و نیاز است که حضور زنان در سپهر سیاست و اقتصاد نیز پر رنگ تر باشد.
ابوالحسنی با تأکید بر لزوم خودباوری زنان تصریح کرد: باید بانوان ما در حوزه علم و دانشگاه و در اقتصاد و سیاست و مدیریت کلان، حرف اول را بزنند و این مسیرنشود مادامی که بانوان ما خود را باور نداشته باشند.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده با اشاره به آمار تحقیقاتی سازمان ملل در رابطه با ارزیابی عملکرد بانوان در مدیریت ها گفت: طبق شاخص های بانوان در کارهای مدیریتی موفق تر دیده شده اند بنحوی که در دهه دوم قرن 21 در تمامی مدیریت های کلان از زنان استفاده می شود.
وی تصریح کرد: طبق بررسی ها، مدیران زن کمترین فساد اداری را دارند و در نظم و اداره سازمان ها موفق تر ظاهر شده اند.
مشاور استاندار با بیان اینکه در کمیسیون مجلس بانوان نیز مهمترین گام ها برای بانوان برداشته شده است، گفت: تلاش برای رفع کسری حقوق بانوان و حقوق اجتماعی این قشر از جمله تدابیری بود که در مجلس اتخاذ شد.
ابوالحسنی در ادامه با تأکید بر لزوم اشتغالزایی توسط خود بانوان و دختران افزود: دختران جامعه ما باید خود کار ایجاد کنند و فقط به تحصیل اتکا نکنند؛ اگر همه از جامعه سنتی به مدرن می رویم باید دانیم که دستگاه ها کوچک شده اند و زنان با توانایی های خود می توانند با بخش های خصوصی، تجاری، اقتصادی ارتباط برقرار کرده و کار و مهارت ایجاد کنند.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل نشست های مشترک اقتصادی با بانوان از کارآفرینان، بانوان فعال اقتصادی و تجار و بازرگانان گفت: کمیته اقتصادی بانوان در استانداری تشکیل شده است تا ضمن احصا توانایی های بانوان زمینه خوداتکایی این قشر را نیز فراهم آورد.
مشاور استاندار البرز در ادامه با تأکید بر لزوم مشارکت در اجتماعی زنان ادامه داد: درسال 42 اولین حق رأی را در جمهوری اسلامی بدست آوردیم و امروز شاهد این هستیم از حقوق به حق خود برخورداریم.
وی افزود: انتظار می رود بانوان ما در انتخابات نیز حضور حداکثری داشته باشند، مادامی که ما در صحنه حضور پیدا نکنیم چطور می توانیم مطالبه گری از حقوق خود داشته باشیم.
ابوالحسنی اظهار کرد: در حوزه اجتماعی زنان البرزی موفق عمل کرده اند و نیاز است که در بخش دیگر نیز فعالانه در صحنه اجتماعی باشند و در انتخابات مشارکتی فعال داشته و عملکردها را رصد و بهترین ها انتخاب کنند تا نمایندگان بانوان بتوانند پیگیر حقوق شما بر سکوهای مدیریتی باشند.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این آیین گفت : پارک”پروین اعتصامی”، نخستین بوستان بانوان شهر هشتگرد در اراضی 2 ونیم هکتاری و با اعتباری بالغ بر از 30 میلیارد ریال به افتتاح رسید.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: پارک بانوان هشتگرد شامل مجموعه بازی کودکان، رینگ دوچرخه سواری، زمین اسکیت، زمین بازی چند منظوره با بیش از 500 اصله درخت احداث شده است.
در پایان این مراسم دوطرح نماد شهدا و تابلوی شهری هشتگرد نیز با حضور مسئولان افتتاح شد.
6155/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.