سعید فیروزگاه در گفتگو با خبرگزاری خبر آنلاین و در آستان برگزاری دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر کرج گفت : دستاوردهای شورای چهارم بر هیچکس پوشیده نیست که بخش مهمی ازین اقدامات در حوزه عمران شهری تبلور یافته است که می توان به پروژه هزار میلیاردی بزرگراه شمالی که در مدت زمان قابل توجهی مصوبه شدو از بهترین و برجسته ترین پروژه های اجرا شده این شهر می باشد که می تواند 60 درصد از حجم ترافیک شهری را کاهش دهد.
این مسئول شهری اشتغال زایی را در حوزه های عمرانی بسیار چشم گیر توصیف کرد و آن را در راستای منویات مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال در شهر ها دانست و اظهار کرد : حوزه عمرانی شهر ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد اشتغال داشته و با توجه به شعار سال 1396 که سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نام گذاری شده است ، با بررسی و ترسیم فضاهای کسب و کار شهری به این شعار جامه عمل بپوشانیم .
وی ادامه داد : توسعه عمرانی بدون در نظر گرفتن بخش فرهنگی قابل قبول نیست لذا باید کلیه مولفه ها را همزمان در نظر گرفت و به موازات هم، حوزه های تحت پوشش مدیریت شهری را اداره کرد.
فیروزگاه افزود : در حوزه ی فرهنگی بودجه 5 میلیاردی را به 70 میلیارد رسانده ایم که این خود یک جهش بزرگ در توسعه فرهنگی شهر است .این نشان دهنده زحمت های فراوان و برنامه ریزی های انجام شده طی این مدت است که منجر به اقدامات موثر و ماندگاری شده است.
وی گفت : همواره دو موضوع مهم را در دستور کار قرار داده ایم که بالا بردن سرانه های ورزشی و پایین آوردن هزینهای مکانهای ورزشی برای استفاده عموم بوده است .
فیروزگاه بر رویکرد توسعه محوری شورای چهارم تاکید کرد و تصریح نمود: هر اقدام و عملی که در حوزه مدیریت شهری به مرحله اجرا رسیده و یا خواهد رسید رای تمام 21 نفر اعضای شورای شهر در روند اجرای آن تاثیر گزار بوده است .
وی طرح و برنامه ریزی پل طبیعت را یکی از اقدامات خود در این دوره برشمرد و اظهار داشت : هر آنچه که در حوزه عمرانی شهر در این دوره چهار ساله به مرحله اجرا رسیده است برای آسایش و منفعت شهروندان بوده است.
عضو کمسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت : من از جمله کسانی بوده ام که با روند جاری قطار شهری مخالفت کرده ام. امیدوارم که قطار شهری کرج در دوره بعد به صورت شبکه ای به بهره برداری برسد چرا که اگر این پروژه به صورت شبکه احداث و اجرا شود بسیاری از مشکلات ترافیکی و زیست محیطی و آلودگی هوا مشکلش حل خواهد شد. همچنین در دوره ی بعد باید پی گیری کنیم که همانگونه که رینگ شمالی را احداث کرده ایم رینگ جنوبی را نیز در دستور کار قرار دهیم و ترافیک کرج را که محل گذر مسافرین دوازده یا سیزده استان است به سه منطقه پراکنده کنیم تا این سیل ترافیک در اتوبان جاری نباشد چرا که 40 درصد از آلودگی این شهر مربوط به ترافیک و ترددهای صورت گرفته از اتوبان می باشد و تکمیل پروژه هزار هکتار جنگل کاری باغستان در راستای حل معضل آلودگی ناشی از این حجم تردد در دستور کار قرار گرفته است.
وی در خصوص حمل و نقل عمومی نیز گفت : در مدت نه سال حتی یک دستگاه اتوبوس جدید به این شهراضافه نشده است و این موضوع هم می تواند یکی از الویت های شورا در دوره بعد باشد.
فیروزگاه یکی از موارد مقفول مانده در شهر را جذب سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد : اگر با توجه به پتانسیل موجود در این شهر سرمایه گذاری صورت گیرد بسیاری از مشکلات این شهر حل خواهد شد. متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته علی رغم اینکه تعدادی زیادی از اعضای شورای شهر شعارشان جذب سرمایه گذار بوده اما اتفاق خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.
این مسئول شهری با اشاره به درآمد زایی در حوزه مدیریت شهری به رکود موجود در صنعت ساختمان اشاره کرده و اذعان داشت : در این راستا و برای جبران کاستی های موجود در این بخش در خصوص تامین بخش های درآمدی توانستیم خط اعتباری را در بانک شهر تعریف کنیم
فیروزگاه در پایان تاکید کرد : پارلمان شهری محل حضور افرادی است که با عقلانیت و منطق بتوانند تصمیمات موثری را برای توسعه شهر بگیرند.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643193
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.