به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قادر تقی زاده در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: تاسیسات گردشگری استان اردبیل نیازمند استانداردسازی بوده و ملزم به اخذ و ارایه تاییدیه از سازمان آتش نشانی و سازمان استانداردسازی هستند.

وی گفت: تله‌کابین حیران، تله‌سیژ آلوارس و پل معلق مشگین‌شهر از جمله مکان‌های گردشگری هستند که هرساله پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور می‌باشند و باید گواهینامه استاندارد آنها بررسی و صادر شود.

تقی‌زاده به مشکلات استانداردسازی و مستحکم‌سازی برخی از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها اشاره کرد و گفت: اگر هر یک از این مکان‌ها گواهینامه استحکام بنا، استاندارسازی و گواهی از سازمان آتش نشانی را ارائه ننمایند، پروانه فعالیت آن‌ها را تمدید نخواهیم کرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه 13 هتل استاندارد شده است، افزود: 90 هتل آپارتمان برای استاندارد شدن و اخذ گواهینامه استحکام بنا هزینه سنگین لازم دارند و برای استانداردسازی این اماکن باید مشکلات آن‌ها مورد توجه قرار گرفته و درصورت لزوم تسهیلات لازم ارایه شود.

تقی زاده گفت: اطفای حریق و اعلام حریق آسانسور و پله اضطراری از جمله شاخص‌های استانداردسازی هستند که باید هتل‌ها، آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها مجهز به آن شوند تا درصورت بروز حادثه هیچ یک از ارگان‌های شهرداری و نظام مهندسی زیر سوال نروند.

وی گفت: با رعایت قوانین حقوقی و فنی و سایر قوانین می‌توانیم در راستای استانداردسازی و ساماندهی مکان‌های گردشگری موثرتر عمل کنیم.

وی در مورد افزایش نرخ مراکز اقامتی تاکید کرد: واحدهایی که نمی‌توانند گواهینامه‌های لازم را اخذ نمایند، افزایش نرخ نخواهند داشت.

تقی زاده با بیان اینکه استان اردبیل با داشتن 223 واحد اقامتی، از نظر تعداد مراکز رتبه سوم را درسطح کشور دارد، اظهار کرد: از این تعداد، در استان اردبیل 101 مهمانپدیز که 51 مورد در سرعین فعال است و 21 مهمانسرا نیاز به مقاوم سازی و 25 مورد آن نیاز به بازسازی کامل دارد.

وی گفت: در شهرسرعین برخی از واحدهای آب درمانی فعالیت دارند که از عنوان آب درمان بدون تخصص آب درمانی استفاده کرده اند و این امر باعث شده آب‌های درمانی حالت درمانی خود را ازدست داده و سبب بی‌اعتمادی گردشگران شوند و در این مورد نیاز به اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 642327
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.