به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در مراسم استانی تجلیل از معلمان با اشاره به اینکه 2 انتخابات سرنوشت ساز در 29 اردیبهشت پیش رو داریم افزود: 20 اردیبهشت ماه سالجاری اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا اعلام می شود.
وی با بیان اینکه کاندیداها از 21 تا پایان 27 اردیبهشت ماه فرصت تبلیغات قانونی دارند ادامه داد: روز 28 اردیبهشت ماه سکوت انتخاباتی است و بر اساس قانون هیچ یک از کاندیداها اجازه تبلیغات ندارند.
حقیقی گفت: امسال در 6 شهر استان البرز شامل محمدشهر، ماهدشت، مشکین دشت، کمالشهر، نظرآباد و هشتگرد انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود همچنین مانور این طرح نیز در اماکن عمومی و مساجد از هفته پیش آغاز شده و تا 26 اردیبهشت ماه برای آشنایی مردم با این روند ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری انتخابات ارتقا وحدت در جامعه است افزود: بر این اساس درصدد ایجاد بستر اعتماد و رضایت مردم برای حصول مشارکت هستیم چراکه تمامی آحاد مردم در قبال جمهوری اسلامی مسئول هستند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان مبنی بر نقش غیر قابل انکار مردم در انتخابات اضافه کرد: مسئولان برگزاری انتخابات به جد درصدد جاری کردن ارکان انتخابات هستند بنابراین در این راه تمامی کاندیداها اکنون در برابر قانون، از جایگاه و پایگاه یکسانی برخوردار هستند.
وی گفت: برای تحقق رکن سلامت انتخابات، طبق قانون عمل کرده و با کسانی که از قوانین سرپیچی کنند برخورد می شود همچنین بستر لازم برای رقابت قانونی، عادلانه و پرشور فراهم شده و کسی حق تخطی از چهارچوبهای مقرر را ندارد.
حقیقی افزود: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در طرح شعارها و وعده های انتخاباتی خود دقت ویژه ای داشته باشند چراکه در صورتی از سوی مردم انتخاب شوند تمامی صحبت های آنها در رسانه ها منتشر شده و پیگیری لازم برای تحقق آنها صورت می گیرد.
وی با اعلام رشد 15 درصدی ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای البرز نسبت به دوره قبل خاطرنشان کرد: بر این اساس استان البرز جزو 10 شهر و روستای اول کشور است بنابراین از کاندیداها برای این استقبال گسترده قدردان هستیم ولی تاکید می شود که شرایط برای همه یکسان است.
این مسئول گفت: رکن سوم انتخابات مشارکت در انتخابات بوده که با حفظ آرا به عنوان امانت و جلب رضایت و اعتماد مردم محقق خواهد شد همچنین رکن چهارم انتخابات امنیت محسوب می شود که با تدابیر ویژه ای امنیت عمومی و روز انتخابات پیش بینی شده است.
وی در پایان افزود: با توجه به آسیب شناسی دقیق انتخابات گذشته، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن، شاداب و با شکوه اندیشیده شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 642167
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.