جبارباقری روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف اصلی این انجمن کمک به زندانیان آبرومند و نیازمند و خانواده های آنان در زمینه درمانی،معیشتی و تحصیلی است و این مهم با تشریک مساعی تمام نهادهای اجتماعی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: جذب مشارکت های عمومی و تلاش در جهت جذب و مساعدت نهادهای حمایتی و اجتماعی به منظور رشد و اعتلای خدمات رسانی انجمن و منابع درآمدی از دیگر اهداف این انجمن است.
وی اظهار داشت: مبلغ 2 میلیارد و 860 میلیون ریال به خانواده مددجویان در سال 95 خدمات از طریق این انجمن ارائه شده است.
باقری افزود: در سال گذششته مجموع درآمد انجمن 15 میلیارد ریال و مجموع هزینه های انجمن دو میلیارد و 920 میلیون ریال بوده است.
وی در خصوص رای باز زندانیان گفت: 400 نفر زندانی در این استان در زندان باز تحمل کیفر می کنند و هم در خارج از زندان در مراکز متعدد بخش خصوصی و دولتی بدون آرم و نشان و زندانی داشته باشند در این مراکز فعالیت می کنند.
مدیرکل زندانهای استان البرز بیان داشت: زندان رای باز در استان نبود یک مرکزی به همت دادستان مرکز استان ، شهرستانهاو روسای زندانها آن تعدادی از زندانیانی که مقطعی از دوران محکومیت آنها در زندان سپری کردند صلاحیت کار در این مراکز را دارند.
وی اظهار داشت:اشتغال زندانیان یکی از راه هایی است که باعث تشویق زندانی ها ، اصلاح آنان وحل مسایل اجتماعی ، خانوادگی می شود.
باقری افزود: بهترین و توسعه یافته ترین اقدام برای زندانیان بکارگیری اشتغال است وقتی زندانی برای معیشت خانواده خود درآمد تامین می کند هم شرافت زندانی و هویت خانواده او حفظ می شود.
وی در خصوص توانمندسازی زندانیان اظهار داشت: کارگاه ها و مراکز اشتغال متعددی در رشته های مختلف در داخل زندان وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال زندانیان اظهار داشت:اشتغال زندانیان یکی از راه هایی است که موجب تشویق زندانی ها ، اصلاح آنان وحل مسایل اجتماعی ، خانوادگی و روانی شان می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.