به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در بازدید از مانور انتخابات الکترونیکی مشکین دشت که در مقابل ساختمان شورای شهر مشکین دشت برگزار شد، افزود: افراد کم سواد و بی سواد در روز انتخابات با یک فرد قابل اطمینان خود به شعبه اخذ رای مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: مانور انتخابات الکترونیکی در مشکین دشت برای ارزیابی آزمایشی کاربران و دستگاه‌ها و آموزش برای رأی‌دهندگان برگزار می شود و این دستگاه‌ها در اماکنی پرتردد شهر مستقر هستند و رأی‌دهندگان بعد از احراز هویت با کارت الکترونیکی، جهت اخذ رای اقدام می کنند.
وی افزود: طراحی و برنامه ‌ریزی این دستگاه‌ ها به گونه‌ ای است که افراد کم‌سواد و بی ‌سواد بعد از درج کد 3 رقمی می‌توانند تصویر کاندیدای مورد نظر را مشاهده و در صورتی که اشتباهی انجام شود، قادر به حذف کاندیدا از طریق دکمه انصراف هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه این مانور امروز به منظور اطلاع رسانی حداکثری در فضای باز انجام شده است، گفت: پس از گذشت چند روز از مانور انتخاباتی، دستگاه‌ها و کاربران مشخص شده و مردم نیز تا حدی با آموزش‌های عملی اخذ رای مکانیزه آشنا شده‌اند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: مهمترین نکته در انتخابات مکانیزه به همراه داشتن کارت و یا شماره ملی به همراه شناسنامه است، چراکه برای دریافت کارت اخذ رای باید کد ملی فرد رای دهنده برای احراز هویت یه دستگاه ارائه شود، همچنین دانستن کد کاندیداهای مدنظر از ملزومات برای شرکت در انتخابات تمام مکانیزه است.
حقیقی افزود: مانور انتخابات الکترونیکی مشکین دشت تا 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد از مردم خواست تا در این مدت به صندوق های اخذ رای مراجعه کنند و آموزش ببینند تا در روز انتخابات مشکلی نداشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز همچنین با حضور در مزار شهدای گمنام مشکین دشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.