به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال باید برنامه ریزی های گسترده تری برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ایران در اوکراین داشته باشیم، افزود: بر این اساس ضرورت دارد که یک تیم کارشناسی روند این اقدام را پیگیری کند چراکه باید نتایج به مراتب بهتری داشته باشد.
وی با طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه سفیر ایران تقویمی از برگزاری نمایشگاه های اوکراین ارائه دهد، ادامه داد: از این طریق تجار می توانند در نمایشگاه ها حضور داشته و از نتایج آن بهره ببرند.
طهائی گفت: باید به تفاهم نامه های گذشته و اجرایی شدن آنها توجه ویژه ای صورت گیرد و مسئولان اوکراینی به البرز سفر کرده و از ظرفیت های ایران در بخش های مختلف آگاه شوند.
وی افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به عنوان نماینده واحدهای تولیدی و خدماتی استان نقش مهمی را برای توسعه روابط ایفا می کنند.
وی گفت: هواپیماهای باربری اوکراین می توانند در فرودگاه کارگو پیام بار خود را خالی کرده و در بازگشت کالاهای صادراتی ایران را به اوکراین حمل کنند.
طهائی افزود: کشت فراسرزمینی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه می توان از زمین ها و شرایط آب و هوایی مساعد اوکراین در این خصوص بهره برد اکنون نیز یک کشاورز البرزی موفق به فروش یکی از محصولات کشت شده در اوکراین به جهاد کشاورزی شد.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در اکراین نیز مطرح بود که این امر نیز نیاز به پیگیری های بیشتری دارد.
استاندار البرز گفت: از سفیر ایران در اوکراین انتظار می رود با ساماندهی تجار شرایطی را برای توسعه این امر فراهم کند.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.