به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیلغ یوسف خدادادی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر با فعالیتها واقدامات پیشگیرانه دادگستری استان و همکاری و تعامل مناسب و مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان شاهد کاهش وقوع جرم در استان هستیم و حتی برخی از جرائم نیز متوقف شده است.

وی از کاهش میزان خشونت در استان اردبیل خبر داد وگفت: براساس ارزیابی‌ها و آمارهای موجود میزان وقوع خشونت در استان اردبیل در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که تلاش و جدیت بر این است تا این روند کاهشی با اقدامات و فعالیت‌های مختلف در استان تداوم داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه اولویت اصلی در راستای کاهش میزان جرائم مختلف در سطح استان استفاده از راهکارهای پیشگیرانه است، تصریح کرد: توسعه اقدامات پیشگیرانه با هدف فرهنگ‌سازی در بحث کاهش جرائم از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌ها بوده که تلاش می‌کنیم در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

خدادادی با اشاره به برخی تخلفات در حوزه فروش املاک و وجود اختلافات در این حوزه بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از برخی تخلفات در این زمینه جلوگیری کنیم صاحبان بنگاه‌های معاملاتی مکلف شده‌اند تا قبل از اقدام به خرید و فروش ملک از فروشنده گواهیبانکی مبنی بر وضعیت وام ودر رهن بودن ملک و نیز برخی موارد در این حوزه و نیز گواهی از دفاتر اسناد رسمی مبنی بر عدم توقیف ملک و یا ممنوع‌المعاملهبودن فروشنده را دریافت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم در این حوزه نیز انتظار می‌رود اختلافات و تخلفات در حوزه خرید و فروش املاک در سطح استان کاهش یافته و بتوانیم شاهد ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه سایر تخلفات و جرائم نیز تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه برنامه‌های پیشگیرانه و اقدامات فرهنگی در کنار مبارزه جدی با جرائم، میزان تخلفات را در سطح استان کاهش داده و آرامش هر چه بیشتر را در جامعه تامین کنیم.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 639349
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.