به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز یکشنبه در نخستین گردهمایی آموزشی و توجیهی سربازرسان انتخابات شهرستان کرج افزود: نظارت برحسن اجرای تکالیف و وظایف قانونی در شعب اخذ رای اولویت اصلی هیات بازرسی است.
وی اضافه کرد: انعکاس به موقع تخلفات احتمالی و نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آرا و تنظیم صورتجلسات شعب اخذ رای از دیگر وظایف بازرسان وسربازرسان می باشد که با برگزاری دوره های اموزشی تا روز اخذ رای تمام دستورالعمل ها و وظایف ابلاغ می شود.
وی گفت ، با بررسی و رصد فضای انتخاباتی شهرستان بویژه فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان تلاش شده انتخاباتی پرشور وحداکثری با مشارکت همه گروه ها وجناح ها و بدون شائبه برگزار کنیم.
خلیلی با استناد به بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ آرای مردم به عنوان امانت و حق الناس افزود: بر این اساس باید ارکان انتخابات را به معنای واقعی جاری و عملیاتی کنیم و از رای مردم به عنوان امانت نگهداری کرده و در نهایت نیز منتخب آنها را معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد : همه باید کار خود را به تعبیر رهبری حتی اگر کوچک باشد درست وخوب انجام دهند زیرا این انتخابات حق الناس است و به همین منظور بر حساسیت موضوع افزوده خواهدشد لذا ما بعنوان بازرسان, سربازرسان وکلیه دست اندرکاران برگزاری انتخابات مسئولیت دفاع از حق مردم را داریم وباید از هرگونه غفلت واشتباه دوری کنیم.
رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کرج خاطرنشان کرد : کنترل جریان انتخابات در سطح شهرستان، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، برگزاری جلسه های توجیهی و آموزشی مورد نیاز برای هیات بازرسی از وظایف این مجموعه است.
وی پایش و کنترل گزارش های ثبت شده ، تکمیل فرم و اجرای مقررات، ارائه گزارش های به موقع از تخلف احتمالی، تذکر به هیات اجرایی و هیات بازرسی شهرستان ها در صورت مشاهده نقص و تخلف از قانون و مقررات را از دیگر وظایف هیات بازرسی برشمرد.
خلیلی همچنین تعداد صندوق های رای در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان کرج را 727 صندوق رای اعلام کرد وگفت : هر 15 صندوق رای در کرج یک سربازرس ویک مسئول منطقه خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد : در سه شهر محمد شهر، کمالشهر و ماهدشت نیز انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود .
خلیلی تاکید کرد که بازرسان باید در جلسات هیات بازرسی شرکت کرده وسربازرسان تا قبل از روز انتخابات باید با بازرسان تحت مسئولیت خود جلساتی جهت آشنایی وهماهنگی برگزار نمایند تا زمینه مودت ودوستی مابین انان برای هماهنگی مطلوب فراهم آید .
وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است حضور حداکثری مردم و سلامت انتخابات است تا با فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری انتخابات شرایطی ایجاد نمود تا مردم بتوانند با حضور در پای صندوق های رأی سرنوشت خودشان را تعیین نمایند و در این راستا دعوت به مشارکت مردم در انتخابات یک وظیفه همگانی است ولی باید توجه داشت بازرسان حق جانبداری از هیچ کاندیدایی در شعبه های اخذ رای را ندارند.
2098/1535 خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.