مهدی مهرور شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به تداوم بارندگی در روزهای جمعه و شنبه، فرمانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان البرز، برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در آماده باش کامل باشند.
وی با اشاره به روند بارش ها در روزهای اخیر و احتمال وقوع حوادثی همچون سیل، آبگرفتگی معابر و ریزش کوه، افزود: تاکنون 2 اخطار در این زمینه منتشر شده و با توجه به تداوم بارش ها همچنان نیاز به توجه ویژه وجود دارد.
وی ادامه داد: با عنایت به اخطاریه شماره 9 امروز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه و گزارش اداره کل هواشناسی استان درباره پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی در روزهای جمعه و شنبه آینده پیش بینی می شود.
مهرور گفت: در این روزها آسمان استان نیمه ابری تا ابری، رگبار باران ( در بعضی ساعات شدید )، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید ( طوفان تندری )، پاره ای نقاط بارش تگرگ، مه آلود و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی ودائمی و در جاده های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه آلودگی احتمال دارد.
وی افزود: بر این اساس هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی ضروری است و در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در کلیه ضرورت دارد.
این مسئول اضافه کرد: مهمترین مخاطره این گونه سامانه های جوی ( همرفتی )، بارشهای رگباری شدید موقت، وقوع صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تند باد شدید موقت (طوفان تندری) می باشد که منجر به سیلاب و شکست درختان می شود.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز در اطلاعیه ای درخصوص احتمال وقوع طوفان در استان های تهران و البرز هشدار داده بود.
1535/6155خبرنگار:مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.