به گزارش ایرنا، ایرج موفق روز پنجشنبه در بیست و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز که در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، بابیان اینکه این واحد تولیدی به تأمین منابع مالی برای پیشبرد فعالیت‌های خود نیاز دارد که تاکنون بانک نیمی از تسهیلات مصوب را پرداخت کرده است، افزود: تسهیلات مصوب شده بر اساس کارشناسی‌های انجام‌گرفته و ظرفیت واحدهای تولیدی به بانک‌ها اعلام‌شده است.
وی با اعلام اینکه این ستاد در راستای رفع موانع موجود بر مسیر تولیدکنندگان اقدامات شایان توجهی را در سطح استان اجرایی کرده است، تصریح کرد: بدون شک رفع مشکلات یادشده بستر ایجاد اشتغال در جامعه را بیش‌ازپیش میسر می‌سازد.
موفق با تأکید بر اینکه درصدد هستیم از 100 درصد توان خود برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و پیام سال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استفاده کنیم، گفت: این مهم با رفع موانع تولید با سرعت بالاتری امکان‌پذیر می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز بازدید از چهار واحد صنعتی و تولیدی مستقر در ساوجبلاغ به‌منظور بررسی مشکلات و موانع صورت گرفت، اظهار کرد: بررسی مشکلات و مباحثی نظیر ارائه تسهیلات بانکی به شرکت تولید الیاف مصنوعی ازجمله اقداماتی بود که انجام گرفت.
اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز در ساوجبلاغ از 4 واحد صنعتی الیاف پارس، گوشت آریا زمین، ریسندگی آذر آران تهران و غنچه پرور بازدید و به برسی مشکلات این واحد های صنعتی پر داختند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز نیز در نشست خود با صاحبان این صنایع و و اعضای کارگروه نسبت به روند اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان انتقاد کرد.
عباداله کامکار اظهار کرد: مساعدت به واحدهای تولیدی استان که از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و بستر لازم در این خصوص را دارند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با ابراز گلایه‌مندی نسبت به روند اعطای تسهیلات توسط بانک به واحدهای تولیدی، افزود: در حالی مبالغی نظیر سه میلیارد تومان برای برخی واحدهایی که از ظرفیت تولید بالایی برخوردارند، تصویب می‌شود که بانک نسبت به پرداخت این مبلغ مشکل و موانعی را ایجاد می‌کند.
وی از مدیران کل خواست حق ندارند جانشین خود را به این کار گروه اعزام کنند اگر هم چنین کاری می کنند باید حق تصمیم گیری را داشته باشند.
کامکار بررسی مشکلاتی چون سرمایه در گردش، مشکلات تغییر کاربری و غیره را از مباحث این کارگروه برشمرد و افزود: در این جلسه تعهدات واحدهای تولیدی مشخص و تعهدات دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع مشکل بر اساس مصوبات نیز اعلام شد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.