به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عفور قاسم پور اظهار داشت: فرهنگ از امور اساسی و بنیادی هر جامعه محسوب می شود که نیازمند صرف هزینه و تخصیص امکانات ویژه است.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین بودجه‌ها در عرصه مسائل فرهنگی باید هزینه شود، گفت: در کنار کارهای عمرانی باید به حوزه فرهنگ هم توجه ویژه‌ای شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی، اظهار داشت: توجه به فرهنگ و فرهنگ‌ سازی می‌تواند جامعه را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نجات دهد.

وی افزود: شاخص‌ها و مؤلفه‌های مؤثر فرهنگی باید موردتوجه و برنامه‌ ریزی قرار گیرد و توجهات مربوط به مسائل فرهنگی پایاپای با مسائل عمرانی باشد.

قاسم پور بابیان اینکه توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی از اهداف عمده توسعه شهری به‌حساب می‌آید چراکه چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش می‌دهد، گفت: برنامه‌ ریزی صحیح و کارآمد برای حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند ترسیم چشم‌اندازی باشد که نقطه عطف آن به رعایت حقوق شهروندان و ارتقای زندگی شهری ختم خواهد شد.

عضو شورای شهر، اختصاص هزینه به‌ منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی در ابعاد مختلف را از برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود بر اهمیت مسئله فرهنگ ‌و لزوم توجه به این مهم تأکید داشته و فرموده‌اند دولت و مسئولان فرهنگی باید با سرمایه‌گذاری در راستای ترویج ارزش‌ها و هنجارهای بومی و استفاده از هر آنچه می‌تواند به غنای فرهنگی جامعه کمک کند تلاش کنند تا مانع از نفوذ فرهنگی غرب و ایجاد ضررهای جبران‌ناپذیر شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 637075
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.