به گزارش ایرنا، نخستین نشست کارگروه ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ روز پنجشنبه با حضور فرماندار واعضای این کار گروه در سالن جلسات فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد.
ابوالقاسم پالیز گیر گفت: مسئولان باید به مصوبات تصویب شده اهتمام ورزیده وآن را اجرایی نمایند.
وی افزود: همه مدیران باید در شناسایی و حل مشکلات جوانان حساس باشند و با ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تلاش کنند.
پالیزگیرگفت : برای رفع مشکلات جوانان باید آموزش های لازم در زمینه های مختلف انجام شود چرا که بیشتر مشکلات با آگاهی داشتن و دانش و خرد حل می شود.
پالیزگیر با اشاره به اینکه اولویت دولت تدبیر وامید بحث ایجاد اشتغال است افزود : در دولت یازدهم 10 هزار و888 شغل باعنوان شغل پایدار و دارای دفترچه بیمه ایجاد شده است .
فرماندارساوجبلاغ با بیان اینکه حوزه آی تی اداره فنی وحرفه ای حوزه توانمند در ایجاد مشاغل است، گفت: برای رفع مشکل اشتغال جوانان باید حوزه هایی که ظرفیت های مناسب و بیشتری برای ایجاد اشتغال دارند مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی بابیان اینکه اشتغال نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف و سیاستهای دولت در روان سازی و تسهیل فضای کسب و کار دارد لذا همه مسئولین شهرستان خواست در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.
فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به بحث مسکن جوانان گفت : در زمان حاضر 150 هزار مسکن خالی در کشور و 10 هزار مسکن بدون متقاضی در ساوجبلاغ وجود دارد اما متاسفانه نمی توانیم ونمی خواهیم از آن استفاده کنیم .
پالیزگیر درزمینه مشکل بیکاری جوانان و ایجاد بستر اشتغال اظهار داشت: بانک سینا تا سقف 2 میلیارد تومان با سود 8 درصد و یک سال تنفس و با ضمانت کارت ملی اقدام به پرداخت تسهیلات نموده و ما باید این ظرفیتها را اطلاع رسانی نماییم و همه دستگاه ها باید در جهت پویایی اقتصاد شهرستان حرکت کرده و از تمام منابع خود برای بهبود وضعیت اشتغال گام بردارند.
وی افزود : با این وجود ازدواج جوانان با مشکل مواجه نیست وتمامی موانع ازدواج اعم از اشتغال و مسکن بررسی و چاره جویی شده و تنها اطلاع رسانی نیاز دارد.
وی در خصوص توزیع مکمل های دارویی در سالن های ورزشی گفت : از این پس اکیپی با مسئولیت اداره ورزش وجوانان و با همراهی شبکه بهداشت و اماکن عمومی همه سالن های ورزشی خصوصی را بدون مسامحه بازدید نمایند چرا که اصلا قابل توجیه نیست در سالن ورزشی داروی مکمل توزیع شود.
پالیزگیرهمچنین از شهرداران خواست آیین نامه ای را تدوین نموده و به شورا تحویل دهند تا از همه ورزشکاران برگزیده بین المللی، المپیک ،آسیایی ، ملی ،کشوری و استانی بدون هیچ تبعیضی تجلیل شود.
رئیس اداره ورزش وجوانان ساوجبلاغ نیز توجه ویژه به حوزه ورزش وجوانان را خواستار شد.
جواد روستاکاری بر ضرورت نیازسنجی حوزه ازدواج جوانان تاکید کرد.
وی بابیان اینکه اعتیاد در جامعه بیداد می کند از مسئولین خواست به این مساله اهتمام بورزند.
وی گفت: یکی از ابزارهای پیشگیری از اعتیاد در جامعه اداره ورزش وجوانان است اما این اداره به تنهایی قادر به انجام امور نمی باشد و کمک دیگر ادارات را نیز می طلبد.
در این نشست مسئولین و اعضای کارگروه به بحث ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان و به ارائه راهکارهای خود پرداختند.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.