به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه ای آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد ضمن تبریک روز و هفته معلم افزود: خودم و همه شما معلمان عزیز را به توجه و مطالعه زندگی معلم نمونه همیشه جاوید ایران اسلامی استاد شهید مرتضی مطهری توصیه می کنم تا در زندگی خود درس چگونه زندگی کردن و چگونه زیست را بیش از پیش بیاموزیم و به شاگردانمان آموزش دهیم .
وی اظهار کرد: سالروز شهادت استاد مطهری را روز معلم نامیدند که پیامش این است که اگر می خواهیم الگو و نمونه ای را چراغ راه کنیم از معلم شهید مطهری که چراغ همیشه روشن این سرزمین است بهره ببریم.
مدیری کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف در تقویم کشور خاطر نشان شد: این نامگذاری ها یک پیام دارد و آن این است که برای توجه دادن به جامعه به موضوعی آن را یاد آوری کنند تا آن موضوع مهم ماندگار بماند و انتقال داده شود.
ساکی یاد آور شد: هفته معلم فرصتی را فراهم می کند تا ما معلمان ابتدا نقش و اهمیت جایگاه آموزش و پرورش برای عموم مردم و آحاد جامعه تبیین کنیم که همه به مشارکت دعوت شوند تا با مشارکت آحاد مردم بویژه اولیای دانش آموزان بتوانیم وظیفه خطیر تعلیم و تربیت و تربیت را بهتر از گذشته عمل کنیم .
وی وظیفه معلمان را تبیین نقش خطیر تعلیم و تربیت دانست و گفت در ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت به همین نکته بسنده می کنم که گوهر وجود آدمی منوط به تعلیم و تربیت است و به همین دلیل است که خداوند سبحان پیامبران و در رأس همه رسول اعظم (ص ) را برای تربیت و تعلیم بشر فرستاده شدند که نبی مکرم اسلام (ص ) خود را معلم معرفی کرد .
وی در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت ما در سال 1392 مجمع کلاسهای کاربردی در اختیار آموزش و پرورش در فضای فیزیکی 9086 واحد بود که که در حال حاضر 10437 واحد می باشد .
وی تصریح کرد: 1351کلاس درس در البرز با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی در طول این سه سال و چند ماه ساخته و افتتاح شده است.
ساکی گفت : در زمینه توسعه فضاهای علمی ، نیز اولین آزمایشگاه سلولها بنیادی بازساختی که در جهت دهی فرزندان استان به سمت علوم نوین و هایتک است سه هفته پیش در البرز گشایش یافت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: بیش از 62 مدال در المپیادهای علمی ، 500 مدال در مسابقات ورزشی و 350 مدال در مسابقات فرهنگی ، هنری از دیگر دستاوردهای این استان است که همه اینها ثمره تلاش معلمان عزیز البرزی است.
ساکی ادامه داد : ارتقاء رتبه 12 در دوسال پیاپی که دانش آموزان در آزمون سراسری می باشد که در گزارشات سازمان سنجش کشور 13 رتبه افزایش داشته است .
در این آئین از 106 معلم شاخص شهرستان استهارد با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
البرز 440 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم شاغل دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.