به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ دکتر مجید خدابخش در آیین زنگ سپاس در دبیرستان 17 شهریور شهرستان بیله سوار به جایگاه معلمان در تعلیم و تربیت نسل نو اشاره کرد و افزود: معلم در اذهان و اعتقادات دانش‌آموزان اثرگذار است و وظیفه خطیر تعلیم و تربیت نسل جوان جامعه را برعهده دارد.

استاندار اردبیل با گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: تجلیل معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تامین و سلامت امانت‏ هایی را که به دستش سپرده‏ اند، تضمین می‏ کند.

او افزود: در اسلام معلم از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که خداوند در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر (ص) خودش را معلم معرفی می‌کند و بزرگترین افتخار برای قشر معلم این است که تمام پیامبران و ائمه معصومین خود را معلم دانسته اند که این نشان از شان و جایگاه با ارزش معلم در اسلام دارد.

دکتر خدابخش همچنین با اشاره به اینکه بدون علم بشر بسوی تاریکی حرکت می کند اظهار کرد: کسانی که در راه تعلیم و تربیت هستند باید بدانند که معلمی شغلی الهی است و تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم است و می توانند برای بشر سعادت را به هدیه بیاورند.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به رتبه شاخص دانش آموزان شهرستان بیله سوار در کنکور گفت: باید این ظرفیت و استعدادها تقویت شود و تلاش برای افزایش قبولی ها در کنکور یک نیاز اجتماعی است که باید همه جامعه را با این موضوع درگیر کرد تا به نتیجه ای مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه صرف کشاورزی در منطقه باعث توسعه و اشتغال نخواهد بود افزود: منابع آب و خاک در بخش کشاورزی باید در اختیار توسعه صنعتی قرار گیرد تا زمینه اشتغال زایی و ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاهی در منطقه فراهم شود.

آرام حلیم فرماندار بیله سوار نیز در این آیین با اشاره به اینکه هشت هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان در حال تحصیل هستند افزود: خوشبختانه گام های ویژه ای در راستای توسعه آموزش و پرورش برداشته شده و حل مشکلات فرهنگیان در اولویت برنامه های شورای آموزش و پرورش بوده است.

وی گفت: آموزش‌ و پرورش در تمام برنامه‌ ها و عرصه‌ های مختلف سلامت، اقتصاد، هنر، سیاست و تولید تاثیر و نقش غیرقابل ‌انکاری دارد از این‌رو با همدلی و مسوولیت ‌پذیری بیشتر باید بکوشیم که این نقش در راستای پیشرفت و توسعه بیشتر و بهتر کشور ایفا شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 636536
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.