به گزارش ایرنا اسماعیل خلیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه به مناسبت هفته کارگر افزود: این امر بیانگر آن است که تعداد 42 هزار نفر بر جمعیت کارگران استان البرز اضافه شده و تراز اشتغال این استان مثبت شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سامانه های تامین اجتماعی استان البرز در سال 95 بیش از 10 هزار مورد ثبت در سامانه تامین اجتماعی افزایش اشتغال در استان داشته ایم ضمن اینکه نیروهایی بازنشسته و از گردش کار خارج شده اند که با نیروهای کارجدید نیز جایگزین گردیده اند.
خلیلی گفت: با بیان اینکه در طول چند سال حوادث ناشی از کار را کاهش داده‌ایم، ادامه داد: در استان البرز 48 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش تشکل‌های کارگری در طول دوسال گذشته در استان بیان کرد: توانسته ایم انجمنهای صنفی ،شوراهای اسلامی کار وکانون صنفی را در دوسال اخیر تقویت و تثبیت نماییم که نقش بسیار موثری در روابط کارگران وکارفرمایان ورفع مشکلات کارگران در محل کار داشته اند.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین به کسب رتبه های برتر استانی در سال 95 بر اساس شاخصهای عمومی وتخصصی ارزیابی عملکرد و نیز قرار گرفتن در شش اداره کل برتر کشور در بین ادارات کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استانها در وزارت متبوع بر اساس عملکرد مطلوب این اداره کل در سال 94 خبر داد.
خلیلی در ادامه به ایجاد چهار اداره منطقه ای شمال وجنوب وغرب کرج وفردیس در راستای تسهیل ارائه خدمت در محل زندگی وکار مردم استان و نیز الکترونیکی کردن کامل فرآیند بیمه بیکاری با واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی های استان به منظور سهولت امور مرتبط با بیمه بیکاری برای اولین بار در کشور از سوی این اداره کل در استان البرز اشاره کرد.
2089/ 6155خبرنگار:مریم صوفی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.