به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"الهه ابوالحسنی" که 5 ماه است بعنوان مشاور استاندار البرز در اموربانوان و خانواده با کارنامه ای روشن از دانشگاه به استانداری آمده است؛ با نگاهی روشنفکرانه برخواسته از روح تدبیر و امید گفتنی های زیادی دارد که ماحصل اقدامات انجام در این مدت کوتاه است.
وی در این بازه زمانی هر چند کوتاه،گام های بلندی را در حوزه زنان و خانواده برای استان البرز برداشته که آثار آن را در گذر زمان باید نظاره گر بود.
با تشکیل 40 نشست های تخصصی،مختص حوزه بانوان،بدور از نگاه های محدود به یک طیف جنسیتی شاید نگاهی نو است که این استاد دانشگاه از دریچه آن برای رسیدگی به حل مشکلات بانوان به آن پرداخته است. تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان توانمند استان البرز نخستین گامی بود که وی برداشته است تا ضمن احصاء توانمندی ها و استعدادهای زنان ایران کوچک،ساماندهی کند و مأمنی باشد برای رجوع و نیل به توسعه اجتماعی این قشر.
به همین بهانه به سراغ"الهه ابوالحسنی"رفتیم تا جزئیات اقداماتی که آنسوی دفتر بانوان و خانواده استانداری انجام می شود را از زبان وی جویا شویم تا از نگاه او به حوزه بانوان و خانواده بنگریم.
ابوالحسنی می گوید: ضرورت دارد که بانوان در حوزه های مختلف شناسایی شوند و استعدادها و توانمندی هایشان در جهت مثبتی که به رشد و تعالی شخصیتی و جایگاه خانوادگی این قشر منتهی می شود، سوق و جهت دهی پیدا کند.
وی اضافه می کند: زنانی که توانمند هستند و فعال اما گمنام، در حال خدمت باید دیده شوند و بنده نیز با همین نگاه کار خود را در دفتر امور بانوان و خانواده آغاز نموده ام.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده که تا کنون گردهمایی های متعددی را با حضور بانوان البرزی تشکیل داده است، ادامه داد: بانوان ما باید خود و توانایی هایشان را بشناسند و بدانند که در چه حوزه ای توانمند هستند تا بتوانیم از ظرفیت شان بهره مند شویم؛ این خود باوری باید در بانوان ما ایجاد شود تا بتوانیم به اهداف نهایی دست پیدا کنیم.
وی می گوید: نگاه و باور من این است که بانوان در دولت تدبر و امید، امیدوارتر از پیش در مسیر رشد و تعالی خانواده و جامعه حرکت کنند و مسئولان نیز تسهیل گر و بسترساز این مهم باشند،آنچه تا کنون با تشکیل بیش از 40 نشست تخصصی به دنبال آن بوده ایم و خروجی آن در آینده بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.
مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده می گوید: ضرورت دارد بستری فراهم شود تا بانوان موفق بتوانند حقوق و جایگاه شایسته خود را بدست آوردند.
ابوالحسنی ادامه می دهد:بانوانی که در عرصه اقتصادی و تولید محصولات تلاش می نمایند،باید همانند مردان از امتیازات اقتصادی استان بهره مند شوند. بانوان توانمند و موفق در دستگاه های اداری باید به سطح مدیریتهای کلان دست یابند.
وی اضافه می کند: خوشبختانه آمایشی که در استان البرز در بین بانوان صورت گرفته است؛ دال بر این است که استان البرز از حضور بانوان هنرمند،کارآفرین، اندیشمند و فعال اجتماعی بهره مند شود.
ابوالحسنی ادامه داد: بسیار خوشحالم که بانوان ما در استان حرکت های بسیار خوبی در جهت رسیدن به جامعه مدنی برداشته اند و نقش فعالیتهای اجتماعی در بدنه جامعه پررنگ تر شده است.من به عنوان نماینده بانوان استان البرز در استانداری بر خود واجب می دانم برنامه هایی را طراحی و به مرحله اجرا بگذارم و زمینه های لازم را برای ارتقا زنان فراهم سازم.
وی اضافه کرد: لازم به یادآوری است که اولاً،بانوان نیاز به خودباوری بیشتری دارند که یقین پیدا کنند که حتماً به کمک تواناییهای شان می توانند به اهداف تعیین شده خود دست یابند و نکته بعدی تأکید بر کارهای گروهی و تیمی است،بانوان از کارها و تلاش های انفرادی به سوی فعالیتهای تیمی باید حرکت کنند؛به عنوان مثال اگر کارآفرینان ما در چارچوب یک گروه کارآفرینی فعالیت کنند هم موانع را آسان تر از سر راه برمی دارند و هم سریع تر به موفقیت دست می یابند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635749
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.