حجت الاسلام مهدی احمدوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تشریح برنامه های فرهنگی شعبان این اداره با بیان اینکه امسال در این شهرستان، مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می شود، افزود: این مراسم معنوی و پرفیض امسال در مساجد محوری و شاخص برگزار و مراسم احیا نیز از ساعت 23 آغاز و تا اذان صبح ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: با همکاری شبکه تبلیغ شهرستان مبلغین و مبلغات حوزوی برنامه های سخنرانی و بیان سیره عملی، اخلاق و عرفان اسلامی و برگزاری گفتمان های دینی در مساجد، دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه با موضوعات انتظار و وظیفه منتظران در عصر غیبت، شناخت امام زمان (عج) و امام شناسی و پاسخ به شبهات در خصوص ظهور از دیگر برنامه های این اداره است.
احمدوند تبیین مسئله انتظار و مهدویت و برطرف کردن شبهات فکری در این زمینه را مهمترین وظیفه مبلغان در این ایام عنوان کرد و افزود: مشارکت در برگزاری جشن های نیمه شعبان، برپایی نماز جماعت و سخنرانی در مساجد و محافل و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت های این مبلغان است.
وی اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان جهت نشر و تبیین آموزه های دینی، حمایت از برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد، هیئات مذهبی، موسسات و خانه های قرآنی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و برپائی ایستگاه های صلواتی در معابر و میادین اصلی شهرستان را از دیگر برنامه های این اداره برشمرد.
وی افزود: ارسال پیامک محتوایی به جامعه هدف از جمله روحانیون، مسئولین هیئات مذهبی، مداحان، مدیران موسسات و خانه های قرآنی و مسئولین کانون های فرهنگی و تبلیغی، کرسی های تلاوت و محافل انس با قرآن و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ به مخاطبین را از دیگر اهداف برنامه های فرهنگی است.
وی اجرای مسابقات فرهنگی، مناجات، دعاخوانی، تواشیح خوانی و اهداء جوایز نفیس را از دیگر برنامه های متنوع این جشن ها عنوان کرد.
7417/1535خبرنگار:منصورجمشیدی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.