مهدی مهرور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مهمترین مخاطره این گونه سامانه های جوی ( همرفتی )، بارش های رگباری شدید موقت، وقوع صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تند باد شدید موقت (طوفان تندری) می باشد که منجر به سیلاب و شکست درختان می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اخطاریه شماره 8 اداره کل هواشناسی استان در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی از غرب کشور باید تدابیر لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان صورت گیرد.
مهرور گفت: براساس این اخطاریه پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی روزهای سه شنبه 12 اردیبهشت ماه جاری لغایت جمعه 15 اردیبهشت ماه آسمان استان نیمه ابری تا ابری، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد ( در بعضی ساعات وزش باد شدید )، پاره ای نقاط بارش تگرگ، مه آلود و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی ودائمی و در جاده های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه آلودگی پیش بینی می شود.
مهرور افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: همچنین مدیران دستگاه‌ها در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد آگاه کنند.
وی ،رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد و مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشتن تجهیزات از جمله همراه داشتن پوشاک گرم برای تردد در گذرگاههای کوهستانی و همچنین خودداری از توقف، اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت رودخانه ها، مسیلهای فصلی و دره های تند شیب کوهستانی و تردد در جاده های منتهی به کوهستان به دلیل رانش و ریزش کوه و سنگ و نیز چرای احشام و دام و توجه کافی به رخداد رعد و برق در فضای باز توصیه کرد.
مهرور با تاکید بر اینکه ضروری است تمام دستگاه‌ها تدابیر و تمهیدات و اقدامات لازم را جهت مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی معمول دارند تصریح کرد: مردم با برنامه‌ریزی مناسب و آگاهی از شرایط جوی اقدام به سفر داشته و از توقف و ایجاد کمپینگ و چادر در رود دره‌ها، مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خوداری کنند.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.