به گزارش خبر آنلاین و به نقل ازپایگاه خبری مدیریت شهری کرج، استاد شهید آیت‌الله مطهری 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشود. پس از طی دوران طفولیت به مکتب‌خانه رفته و به فراگیری دروس ابتدایی پرداخت.
استاد مطهری در سن 12سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال ورزید. پس از آن عازم قم شده و از محضر مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی‌ و مرحوم آیت‌الله حضرت امام‌خمینی(ره) و مرحوم علامه سید‌محمد حسین طباطبائی بهره گرفت.
ایشان کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب همچون استاد مطهری مسیر پر افتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشور های مستقل و مقتدر در جهان است.
جایگاه موثر تعلیم و تربیت در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و وجود چنین ستاره های درخشانی در آسمان ایران اسلامی، وظیفه همگان را نسبت به گرامیداشت و پاسداشت شان و شرافت معلمان و استادان این مرز و بوم صدچندان می کند؛ معلمان فرهیختگانی هستند که با وجود همه ناملایمات و تنگناهای مادی، دولت معلمی و کرسی استادی را به هر جاه و منزلت دیگری ترجیح داده اند و نیاز انقلاب، نظام و میهن عزیز اسلامی به ایمان و مقاومت بر خاسته از دانش و بینش را در یافته اند.
تعالی، رشد و توسعه هرجامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است؛ آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته، شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634506
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.