به گزارش خبرگزاری خبر انلاین از اردبیل؛ عدیل سروی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته رکورد تولید دانه روغنی سویا شکسته شد و به بیش از 40 هزار تن رسید در مجموع در سال 95 میزان تولید دانه‌های روغنی به بیش از 55 هزار تن افزایش یافت که این قدم موثری در راستای تحقق اهداف سیاست تغییر الگوی کشت و قطع وابستگی کشور به بیگانگان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با گسترش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی و هماهنگ و منسجم با آن به گسترش صنعت زنبورداری و افزایش اشتغال و تولید در عسل نیز دست یابیم.

سروی در ادامه سخنان خود درارتباط با محصول استراتژیک گندم نیز افزود: خوشبختانه وضعیت تولید گندم در سال‌های گذشته بهبود یافته و به دلیل استفاده از ارقا پرمحصول و مقام به آفات و امراض و بکار بستن توصیه‌های ترویجی توسط بهره‌برداران و مراقبت‌های اصولی و فنی در مراحل کاشت و داشت و برداشت و پراکنش های مناسب بارندگی شاهد موفقیت‌های خوبی در تولید این زراعت بودیم.

وی یادآور شد: در سال 94 بیش از 513 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که این میزان خرید در سال 95 نیز با افزایش چشمگیر و قابل توجهی به 572 هزار تن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: پیش‌بینی ما در سال زراعی جاری نیز این است که در سایه الطاف الهی و سعی و اهتمام بهره‌برداران و دست‌اندرکاران تولید به خرید تضمینی بیشتر از سال‌های گذشته دست یابیم.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634132
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.