به گزارش ایرنا، تعدادی از مدیران آموزش و پرورش استان البرز در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با شرکت در میزگرد ایرنا، اظهارداشتند:انتخابات مظهر تحول،اقتدار، مردم سالاری و نگاه عمیق نظام اسلامی آرا و اندیشه های مردمی است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه آرای مردم و اندیشه های دینی شکل گرفته است، گفت: در درون این انقلاب علاوه بر آرای مردم، آنچه که توانسته موضوع دموکراسی را دامنه دار کند، نقش احزاب و جریان های سیاسی بوده است.
وحید یعقوبی بیان داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این آرای مردم بوده که سرنوشت کشور را رقم زده است.
وی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کار باید تشکیلاتی باشد، افزود: مردم سالاری دینی بدون احزاب ممکن نیست و اساسا بدون حزب نمی توان در جامعه فعالیت اثرگذار و عمیق داشت.
وی اظهار کرد: هر چند به تفکر جمعی برای کارکرد موثر احزاب در ایران کمتر توجه می شود اما با این وجود یکی از راه های نهادینه شدن پاسخگویی مسئولان و تقویت هر چه بیشتر مردم سالاری دینی، فعالیت حزبی است.
وی با بیان اینکه حکومت ایران برپایه مردم سالاری دینی بوده چون یک پایه آن دین و پایه دیگر مردم است، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز انقلاب را بر پایه مردم سالاری دینی به پیروزی رساند.
یعقوبی افزود: معتقدم اگر احزاب به صورت حساب شده مورد حمایت قرار گیرند و افراد لایق را هم وارد میدان کنند، موفقیت ها در کشور چشمگیر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه احزاب باید تاثیرگذاری خود را در انتخابات پیش رو پررنگ تر از گذشته نشان دهند، افزود: احزاب با همه مشکلات فرا روی خود، باید وارد میدان شوند و تاثیرگذاری خود را در انتخابات 29 اردیبهشت 96 به نمایش بگذارند.
وی همچنین گفت: در تبلیغات انتخاباتی نامزدها توجه به اخلاق باید در اولویت قرار گیرد زیرا کسانی که می خواهند در آینده کشور مسئولیت برعهده بگیرند باید در گام نخست اخلاق مدار باشند.
وی افزود: معتقدم بی تفاوتی احزاب نسبت مسایل و مشکلات جامعه جایگاه ندارد و اگر بخواهیم مشکلات جامعه کمتر شود، باید احزاب برنامه قابل قبول و منطقی ارائه دهند.
وی گفت: بیان نقاط ضعف و قوت به لحاظ معیار قانون اساسی، قوانین مصوب مجلس و فرمایشات رهبری باید توسط جناح ها به دولت ها ارائه شود و از دولت وقت با برنامه و ارائه نقدهای سازنده، حمایت کنند.
یعقوبی معتقد است اگر مسیر فعالیت احزاب به درستی اصلاح شود و در حمایت از دولت اقدام نمایند، به طور قطع مشکلات در جامعه کم خواهد شد و میزان مشارکت مردم در همه عرصه ها از جمله انتخابات افزایش می یابد.
*** حضور حداکثری مردم در کنار نقش آفرینی احزاب لازمه اقتدار ملی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت که حضور حداکثری مردم در کنارنقش آفرینی احزاب لازمه اقتدار ملی و حفظ توازن قدرت درونی است .
مسعود مهران نیا اظهار داشت: احزاب باید بیش از گذشته در فضای عمومی جامعه ایران نقش آفرینی کنند و لازم است تا جریان ها هماهنگ شده و مشارکت مردم را در عرصه های مختلف افزایش دهند.
وی افزود: احزاب باید کارکرد واقعی خود را به دست آورند و حمایت جدی شوند تا در بحث های مختلف از جمله انتخابات، ورود پررنگ داشته و نقش آفرینی کنند.
وی یاد آور شد: برای اینکه احزاب کارکرد قوی داشته باشند نباید نامزدها خود را مستقل معرفی کنند در حالی که امروزه استفاده از این روش وجود دارد.

*** تبلیغ برنامه احزاب باید به شور مردمی در مشارکت بینجامد
مدیرآموزش و پرورش شهرستان نظرآباد نیز در این میز گرد گفت : احزاب با تبلیغات مناسب می توانند مردم را مشتاق به مشارکت فعالانه در انتخابات کنند.
محسن شهبازی سرور اظهار کرد: امروز به حزب مدرن و نقد کننده بر اساس عقلانیت به منظور افزایش مشارکت مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات و حمایت از دولت نیاز داریم.
وی همچنین بر الگو قرار دادن منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در قوی عمل کردن احزاب به منظور مشارکت دادن هرچه بیشتر مردم در صحنه های مختلف و حمایت از دولت روی کار و در جهت شکوفایی کشور تاکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب افزایش احساس مسئولیت در مسئولان در مقابل خواست جامعه، امید به بهبود شرایط و حل مشکلات مردم می شود.
شهبازی گفت: دراین میان تاثیر گروه های مرجع اعم از سیاسی، دانشگاهی، فرهنگی، علما و دیگر گروه ها در این حوزه برای ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.
وی اضافه کرد: انتخابات ساز و کاری است که از طریق آن مردم می توانند در فرآیندهای سیاسی مشارکت داشته و درحکمرانی محلی و ملی تاثیرگذار باشند.
وی تصریح کرد: مشارکت حد اکثری در انتخابات می تواند مانع از بروز فساد، ناکارآمدی و جلوگیری از بهم ریختن تعادل نظام اداره کشور شود.
وی گفت: مشارکت مردم در انتخابات در امنیت کشور نیز تاثیر گذار است زیرا حضور گسترده مردم در صحنه در کاهش فساد اداری و اقتصادی موثر است ضمن آنکه کارآمدی نظام سیاسی را بهبود می بخشد.
وی ادامه داد: با شکل گیری انقلاب اسلامی این مشارکت شدت یافت و از شکل اشرافی آن خارج شد و در هر یک از انتخابات چهار دهه اخیر اعم از ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان رهبری، مردم می توانند نمایندگان خود را مشخص کنند و بخش های عمده نظام سیاسی کشور به طور مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند که امری بسیار ارزشمند است و باید از آن حراست شود.
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد تصریح کرد: انتخابات موسم ظهور اراده ملی ایرانیان برای تفویض اختیار امور به منتخبان ملت است و این فرصت ارزشمند به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدای گرانقدر حاصل شده و به لحاظ نگاه ویژه به مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران، در 38 سال بعد از پیروزی انقلاب به طور تقریبی در هر سال، یک انتخابات را تجربه و با مشارکت در آن نقش آفرینی کرده ایم.
شهبازی افزود: از آنجا که دشمن در دست اندازی به ایران اسلامی از طریق جنگ های گرم و سرد ناکام مانده است، موعد انتخابات را برای تفرقه افکنی مناسب می بیند و به طور معمول با القای شبهه، سعی در ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت دارد.
شمار جمعیت فرهنگیان استان البرز 45 هزار نفر است.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.