محسن شهبازی سرور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری جشنواره غذا با عنوان سفره‌های ایرانی یک فعالیت فرهنگی ماندگار است.
وی اظهار کرد: جشنواره سفره‌های ایرانی یک کار فرهنگی اثرگذار است که در کتابی نوشته نشده و در برنامه‌ای نیز گنجانده نشده است بلکه دانش‌آموزان به طور خودجوش و معنادار چنین برنامه‌ای را در مدارس این شهرستان پیاده کردند.
وی بیان کرد: هر چه قدر نسل جدید با سنت‌های دیرینه آشنا شوند و آنها را حفظ کنند ارزش و اعتبار فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز بیشتر می‌شود.
وی از آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد فرهنگی یاد کرد که در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد اضافه کرد: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند جشنواره‌ها، مسابقات فرهنگی و هنری، سرود و تئاتر موجب می‌شود دانش‌آموزان از ارزش‌های ایرانی و اسلامی پاسداری کنند.
شهبازی تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی نظیر جشنواره‌ها علاوه بر حفظ فرهنگ کهن ایرانی و ارتقای سطح رشد نوجوانان و جوانان، در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی دارد.
وی گفت : در جشنواره سفره‌های ایرانی دانش‌آموزی ، غذاهای محلی تبریزی مثل اوماش، آیران آشی، شیر برنج، کوفته تبریزی، غذاهای محلی زنجانی مانند آش بلغور، دوغ، کوفته، کله‌جوش و نان‌های فتیر و اردک، غذاهای محلی شمالی همانند ترشی‌تره، پلو ماهی، غذاهای اهوازی مثل قلیه ماهی، معسل، سوپ ماهی و همچنین غذای محلی کرمانشاه که ترخینه است و انواع دسرها را به کمک مادرانشان پخته و تهیه کردند.
وی ادامه داد: در این جشنواره دانش آموزان به گویش محلی، نحوه تهیه غذاهای محلی را بیان کردند.
شهبازی خاطر نشان شد: درحاشیه این جشنواره کارشناسان تغذیه، روش های پخت انواع غذاها
به منظور حفظ ارزش غذایی را به خانواده ها آموزش دادند.
وی گفت:در این جشنواره توصیه های لازم در زمینه پخت غذاهای سالم و تشویق دانش آموزان به خوردن صبحانه نیز به زبان علمی ساده ارائه شد.
وی تاکید کرد: جشنواره سفره ایرانی به مناسبت هفته سلامت در مدارس نظرآباد برگزار شد که دانش آموز برتر پس از ارزیابی داوران انتخاب و معرفی شدند.
آموزش و پرورش نظرآباد 28 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.