حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، برگزاری کلاس‌های مشاوره دینی و روانشناسی را در کاهش روند آسیب‌های اجتماعی در این مناطق لازم و ضروری برشمرد و افزود: به همین منظور تبلیغات اسلامی البرز با بهره گیری از پتانسیل روحانیون مستقر و مبلغان اعزامی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دینی اثر گذاری را در این مناطق انجام داد.
وی، اجرای گفتمان دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی بنابر تأکید مقام معظم رهبری، جلسات پرسش و پاسخ با موضوعات متنوع از قبیل احکام دینی، بیان اثرات اسلام و آموزه‌های آن بر زندگی اشخاص، اعتیاد و اثرات مخرب آن برفرزندان را از مهم ترین برنامه‌های اجرا شده توسط تبلیغات اسلامی در مناطق آسیب زا برشمرد.
مسعودی، برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوعات متنوع اخلاقی را مهم ترین راهکار به منظور اجرای تحول فکری و فرهنگی در مناطق آسیب زا عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: بیشتر افرادی که در جامعه مرتکب جرم و جنایت می شوند از روی نادانی و نداشتن اطلاعات کافی نسبت به آموزه های دینی دست به این اقدامات می زنند در صورتی که اجرای برنامه های قرآنی توسط تبلیغات اسلامی در سطح زندان ها نقش مهمی در روند تحول فکری و فرهنگی این افراد ایفا کرده است.
وی گفت: منتخب مردم که به‌عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود باید توسعه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد چراکه غفلت از این حوزه اثرات مخربی بر روی نسل جوان جامعه خواهد داشت.
مسعودی، مساجد و هیئت های مذهبی را پناهگاهی مهم برای نسل جوان جامعه برشمرد و گفت: حضور جوان در مسجد و هیئت به خودی خود منجر به تحول فکری و روحی در آنها خواهد شد به همین منظور تبلیغات اسلامی با بهره گیری از ظرفیت روحانیون و هیئت‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های مفید و اثر گذار توانسته است نقش مهمی را در جهت تحول فکری و فرهنگی جوانان استان البرز ایفا کند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.