به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: براین اساس حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات آینده بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
وی گفت: در این دوره از انتخابات مردم با آگاهی و بصیرت بیشتر شرکت کنند زیرا سرنوشت کشور ، شهر و روستا خود را به دست افرادی می دهند که باید برای این مسئولیت مهم برنامه داشته باشند.
حسینی همدانی یاد آور شد: در مناظره هایی که نامزدهای ریاست جمهوری دارند نباید به دنبال پاسخ دادن سوالات یکدیکر باشند بلکه باید راهکارهای عملی خود را برای رفع مشکلات و معضلات در جامعه عنوان کنند.
وی گفت: مردم باید به تقوای سیاسی نامزدها ، برنامه کاری ، صالح بودن افراد و نگاه عمیق به عملکرد ها و رعایت اخلاق در مناظره ها توجه بیشتری کنند.
امام جمعه کرج بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری باید به کاندیدایی رای داد که خطر دشمن را تشخیص دهد تا کشور آسیب نبیند.
***خرید کالای ایرانی بهترین تجلیل از کارکران
خطیب جمعه کرج با اشاره به روز جهانی کارگر گفت:بهترین تجلیل از کارگران ایرانی در روز جهانی کارگر، خرید کالای ایرانی است زیرا رونق تولید و اشتعال را برای کشور به همراه دارد.
وی بیان داشت : کارگران، مجاهدان نستوه عرصه تولید هستند که با تحمل مشکلات مختلف در این بخش مهم برای رشد و بالندگی کشور تلاش می کنند.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام کار عبادت محسوب می شود و نبی مکرم اسلام (ص ) و ائمه اطهار (ع) نیز در احادیت و روایات به کار به عنوان یک عمل صالح توصیه های مختلفی داشته اند، یادآور شد: در سبک زندگی مسلمانان، کار و تولید مقدس است زیرا بر اساس این حرکت به نیازهای مردم در جامعه پاسخ داده می شود.
وی تنبلی، بی حالی و عدم تلاش در زندگی را ازخصلت های افرادی ذکر کرد که در زندگی بی تفاوت هستند که اسلام نیز آن را رد می کند و همواره انسان را به تلاش در زندگی توصیه کرده است.
خطیب نماز جمعه کرج از بیکاری در جامعه به عنوان یک مشکل یاد کرد و خاطر نشان شد: بیکاری چرخه تولید یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد لذا تجلیل از کارگر و برگزاری همایش برای کارگران در روز جهانی کارگر خوب است اما آنچه یک کارگر ایرانی را خوشحال می کند این است که محصولات ایرانی در خانه ایرانی مصرف شود.
حسینی همدانی بیان کرد: یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی را اشتغال تشکیل می دهد که باید در این زمینه اقدامات مناسبی عملیاتی شود تا با تولید کالای با کیفیت ایرانی ، شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم و کار در جامعه نیز رونق پیدا کند.
وی در ادامه به اهمیت تولید و کار در جامعه پرداخت و تصریح کرد: وقتی در جامعه کار و تولید ارزش پیدا می کند که ما کالای ایرانی را مصرف کنیم.
وی گفت: همه ایرانیان در سال 96 که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده به شعار ' مصرف کالای تولید داخلی تشکر از کارگران است ' توجه کنند.
حسینی همدانی اضافه کرد: این فرهنگ سازی را باید از خرید لوازم التحریر و ... که در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد شروع کرد تا به خانواده ها نیز انتفال پیدا کند.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم کاندیداهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری نیز باید در این بخش باشد که برای رونق اقتصادی و اشتغال چه برنامه هایی دارند و راهکارهایشان را شفاف در این زمینه برای آگاهی مردم بیان کنند.
*** بزرگداشت مقام معلم
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری که مصادف با ولادت امام سجاد (ع) است، اشاره کرد و افزود: روز معلم ، روز تجلیل از ایثار و عشق است که باید به این قشر که مسئولیت مهم تعلیم و تربیت در جامعه را بر عهده دارند توجه خاصی کرد.
حسینی همدانی بیان کرد: این قشر زحمتکش نیز که با امکانات مالی و رفاهی کم در این حرفه مقدس فعالیت می کنند نیز باید مورد توجه باشند زیرا معلم با هنرش به فرد هویت شخصی و اجتماعی می بخشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرزدر ادامه به مسئولیت خطیر معلمان در جامعه پرداخت و تصریح کرد: یک معلم با ایمان ، سلامت حسمی و روحی در کنار مسائل آموزشی و تربیتی در مسیر هدایت فرزندان ایران در راه استکبار ستیزی نیز انجام وظیفه می کنند.
وی خاطر نشان کرد: معلمان در کنار دروس رسمی و عمومی به دانش آموزان سایر مهارت های زندگی را می آموزند که لازم است به این قشر تاثیر گذار توجه شود زیرا معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان در مدارس کشور هستند.
حسینی همدانی ادامه داد: معلمان در جامعه نباید دغدغه معیشتی داشته باشند لذا برای این قشر باید در دولت برنامه داشت.
وی تاکید کرد: مسائله تعلیم و تربیت در جامعه به قدری مهم است که دشمنان برای آسیب زدن به نظام تعلیم و تربیت ایران سرمایه گذاری می کنند تا محتوای آموزش ها در مدارس کشور خالی از تفکر اسلامی - انقلابی باشد پس باید به این حوزه نگاه ویژه ای شود.
*** پاسداران با ایثار و شجاعت از ایران اسلامی دفاع می کنند
نماینده ولی فقیه در استان البرز با گرامیداشت فرا رسیدن سوم شعبان روز ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار
گفت: امام حسین (ع) در علم، تقوی ، شجاعت و بندگی در بین مسلمانان جهان شهرت دارد لذا پاسداران غیور ایران اسلامی با تاسی از این امام همام با ایثار و شجاعت از میهن اسلامی دفاع می کنند.
وی با اشاره به خدمات گسترده پاسداران انقلاب اسلامی به جامعه خاطر نشان شد: پاسداران با مکتب امام حسین (ع ) عجین شده اند به گونه ای که در دفاع ، تعالی ، توسعه و اقتصاد کشور فعالیت دارند تا ایران خودکفا شود.
وی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و اسلام را یکی از برنامه های اصلی پاسداران در کشور عنوان کرد.
وی در ادامه سخنانش شهادت مرزبانان نیروی انتظامی را تسلیت گفت و افزود: سه شنبه ها در البرز به نام روز بدون خودرو نامگذاری شده تا مردم و مسئولان از دوچرخه استفاده کنند و من نیز در این حرکت فرهنگی شرکت خواهم کرد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.