وحید یعقوبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره پروژه های دانش آموزی پژوهش سراهای کشور به تازگی در دانشگاه امیر کبیر تهران برگزار شد که دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با 28 طرح شاخص در آن حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره تعداد زیادی از دستاوردهای علمی - پژوهشی دانش آموزان از پژوهش سرا های دانش آموزی کشور به نمایش گذاشته شد ،اظهار کرد: دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دستاوردهای علمی - پژوهشی خود را با هدف نشان دادن توانمندی ،استعداد دانش آموزان ایرانی ، ایجاد انگیزه ، تقویت روحیه خود باوری و پژوهش در بین دانش آموزان در معرض دید عموم گذاشتند.
وی بیان کرد: در این جشنواره 28 طرح از جمله ساخت دستگاه تصفیه فاضلاب های صنعتی به روش الکتروفنتون، امدادرسان نیمه اتوماتیک همراه من ، ساخت یخچال دو منظوره بدون استفاده از انرژی الکتریکی که در جهان موفق به کسب دیپلم افتخاری مخترعین شده ارائه شده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به ارائه مقاله دانش آموزان در این جشنواره اشاره کرد و یاد آور شد: از دانش آموزان پژوهش سرای معلم این ناحیه نیز 4 مقاله که در نشریه علمی موج سبز به چاپ رسیده در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
یعقوبی گفت: مقاله های دانش آموزان پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج در زمینه ‎بررسی اثر تخریبی سطوح مختلف اوزون بر شاخص های مورفولوژی و فیزیولولوژی،‎ بررسی عصاره آنتی باکتریایی گیاه موسیر بر میزان رشد باکتری های گرم منفی و مثبت و مقایسه آن با آنتی بیوتیک های استاندارد به روش تست آنتی بیوگرام است.
وی از بررسی تاثیرات فاضلاب های صنعتی شرکت نفت و سایپا بر برخی خواص مورفولوژی و فیزیولوژی گیاهان عدس و گندم و بررسی اثر تخریبی نشت نفت بر گیاهان و جانوران آبزی به منظور ارتقای راهکارهای حفاظت محیط زیست و دریا را از دیگر مقاله های دانش آموزان ناحیه یک کرج در این جشنواره کشوری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: از غرفه پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بازدید کرد و دانش آموزان در مورد 28 طرح شاخص این پژوهس سرا در این جشنواره و همچنین توجه به محور مهم پژوهش در مدارس و تقویت زیر ساخت ها در این بخش نکات مهمی را بیان کردند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.