به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج غفور قاسمپور اظهار داشت: شهرداری ها وظایف مختلف،گوناگون و حتی گاهاً متضاد را بر عهده دارند که شاید در میان سایر سازمان ها و ارگان ها بی نظیر باشند و گستردگی و تنوع وظایف و خدمات سبب شده است در حال حاضر شهرداری ها به سازمان هایی چند وجهی و پیچیده تبدیل شوند.
وی افزود: در این میان انتظارات و خواسته های شهروندان نیز با گسترش ارتباطات و مدرنیزه شدن کلیه امور روز به روز در حال افزایش است و مستلزم توسعه خدمات شهری می باشد. لذا رعایت حقوق شهروندی طلب می نماید که با این پدیده روبه گسترش، سنجیده و با برنامه ریزی برخورد نماییم.
وی در ادامه اذعان داشت: شهرداری ها باید به سمتی حرکت کنند که وابستگی آنها به درآمد های ناپایدار کاسته شود؛ رویکردی که مدیریت شهری می بایست به آن اهتمام ورزد، حرکت در مسیر کاهش وابستگی به در آمد های ناپایدار از جمله فروش تراکم و عوارض و جریمه های ماده صد است.
قاسم پور افزود: از جمله راهکارهایی که می توان در تحقق درآمدهای پایدار بدان اشاره نمود: استفاده از منابع درآمد شهرداری ها به جهت سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های مختلف می باشد؛ شهرداری می‌تواند با استفاده از امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد در زمینه های مختلفی سرمایه‌گذاری نماید و معمولاً این نوع از سرمایه گذاری ها یا بازده کوتاه مدت دارند و یا بازده بلند مدت اما نهایتاً هر دو به حصول درآمد برای شهرداری منجر خواهند شد.
این مسئول خاطر نشان شد: علیرغم اینکه شهرداری ها دارای سیستم بودجه بندی و برنامه ریزی هستند ولی از آنجائیکه بیشترین سهم در درآمد شهرداری ها مربوط به عوارض ساختمانی است لذا درآمد آنها تحت تاثیر تغییرات اجتماعی، اقتصادی، طبیعی و سیاسی روز می باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629166
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.