به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آئین گفت: برای ارتقاء سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی - سلامتی به خانواده طرح های مختلفی از جمله سفیران سلامت در مدارس این استان در سال تحصیلی 96-95 اجرایی شده است.
فرشید علیزاده ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه های اجرایی البرز از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، بهزیستی ، محیط زیست ، هلال احمر و انجمن ها در اجرای طرح های مختلف در مدارس این استان اظهار کرد: از کوشش مدیران ، مراقبین و مربیان سلامت برای ادستبابی به اهداف این طرح ها در حوزه سلامت نیز قدر دانی می کنیم .
وی در ادامه به اجرای اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در مدارس این استان در قالب طرح سفیران سلامت اشاره کرد و یاد آور شد: این طرح در ابعاد مختلف سلامت از جسمی، روحی، آمادگی ذهنی، بینایی و شنوایی برای دانش آموزان در مدارس البرز انجام شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر سلامت دانش آموزان به سلامت خانواده های آنها نیز توجه شده زیرا دانش آموزان پل ارتباطی بین دانش آموزان و والدین هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: دانش آموزان بعد از آموزش موارد بهداشتی و فرهنگ سازی های لازم در ابعاد مختلف بهداشت و درمان را همانند یک سفیر به خانواده های خود انتقال می دهند.
علیزاده گفت: اولین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در سال تحصیلی 96-95 با ارسال شیوه نامه به مدارس این استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: این جشنواره در 4 موضوع در بخش های خود مراقبتی، تغذیه سالم ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی ، نقش محیط زیست و راههای حفاظت از آن برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در سطح آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی به اجرا در آمد.
وی بیان کرد: دانش آموزان در این جشنواره با ارائه آثاری چون عکاسی، نقاشی، فیلم گوتاه، روزنامه دیواری، مقاله ، داستان کوتاه و سرود شرکت کردند.
وی تاکید کرد: آثار دانش آموزان از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و 238 اثر برتر شناخته شد.
در این آئین با اهدا لوح و کارت هدیه از دانش آموزان برتر سفیران سلامت در مدارس استان البرز تجلیل شد.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.