به گزارش ایرنا، شهردار هشتگرد در مراسم افتتاح این نمایشگاه از توسعه فضای سبز این شهر طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز از 19 متر به 23 متر تغیر یافته که رشد بسیار خوبی در مقایسه با چندین سال گذشته است.
داریوش یگانه افزود : هم اکنون حدود 200 هزار متر به فضای سبز شهر افزوده شده است که این تحول در سال های اخیر اتفاق افتاده است.
وی گفت: ساخت 10 هکتار بوستان تندرستی از دیگران اقدامات خوب شهرداری در سال های اخیر بوده که مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفته است.
یگانه از ساخت بوستان سه هکتاری بانوان در این شهر خبر داد و گفت :این مجموعه دومین پارک بانوان در استان است که بزودی به بهره برداری می رسد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم از اقدامات اجرا شده در حوزه فضای سبز در شهر هشتگرد قدر دانی کرد و گفت: شهر هشتگرد در بین 16 شهر در توسعه فضای سبز موقعیت و یژه ای برخوردار است.
وی گفت: توجه به حوزه بانوان ایجاد یک مجموعه فرهنگی ورزشی تحت عنوان پارک بانوان یکی از مهمترین اقدامات شهرداری بیان کرد.
وی گفت: تولید بیش از 10 میلیون شاخه گل می تواند تولید ثروت کند و این پتانسیل مهمی در ساوجبلاغ است که باید از آن به خوبی بهره بر داری کنیم.
فرماندار ساوجبلاغ افزود :حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص توسعه گل و گیاه بسیار مهم است و باید امسال بیشتر به این مسئله توجه ویژه ای بشود.
پالیزگیر به ظرفیت های صنایع شهرستان اشاره کرد گفت با ساخت چند شهر صنعتی و چند طرح دیگر که قدمهای آخر را بر میدارند شاهد اشتغال بیش از 20 هزار نفر در این شهرستان خواهیم بود.
دکتر فلاحی میهمان ویژه این مراسم از دانشگاه کشاورزی کالیفرنیا بودکه به ظرفیت های خوب ایران در حوزه کشاورزی و باغداری پرداخت .
وی افزود 800 رقم سیب ایران را در کتابی معرفی کردم و قاطعانه می گویم که ایران مبدا بسیاری از محصولات به سایر کشور ها ست .
فلاحی گفت روی پایه کوتاه های میوه ابنو کار کردم این درختان در 4000 سال پیش برخاسته از ایران است و نامش در تاریخ به پردیس یعنی بهشت مشهور است در صورتی که
گفته میشه پایه کوتاه انگلستان است در صورتی که انکلستان سیب نداشت و این ایران بود خاستگاه انواع لاله و بوته و سنبل و سیب و میوه های دیگر بود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.