به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز دوشنبه در آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: گروه های همسال بیشترین تاثیر را در عملکرد در تمامی حیطه ها داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این تاثیرات می تواند منفی یا مثبت باشد خاطر نشان شد: از فرایند آموزش همسالان در جهت تلثیر مثبت در رفتار نوجوانان بهره گرفت.
وی بیان کرد: دانش آموزانی که در فعالیت های آموزش همسالان مشارکت دارند ، معمولا اطلاعات را آسانتر به جامعه هدف انتقال می دهند.
وی در ادامه به رویکرد سفیران سلامت در مدارس پرداخت و یادآور شد: برای مشارکت در فعالیت های موثر سلامت ، توانمند ساختن دانش آموزان و ارائه فرصت هایی به آنان برای توسعه یک رفتار مناسب ، تغییر رفتارهای ناسالم ، ایجاد انگیزه و برانگیختگی این جشنواره در استان البرز اجرا شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اهداف این جشنواره را ارتقای سطح سلامت ، تغییر نگرش و رفتاردانش آموزان به کمک نیروی انسانی همسالان، ارتقاء سطح آگاهی ، سواد بهداشتی و عملکرد همسالان در خصوص مطالب و موضوعات مرتبط با سلامت ، دریافت اطلاعات و مفاهیم مختلف بهداشتی ، مهارت های آموزشی فعال جهت ارائه مطالب به سایر همسالان ذکر کرد.
ساکی تصریح کرد: دراین طرح علاوه بر سلامت دانش آموزان به سلامت خانواده های آنها نیز توجه می شود.
وی گفت: دانش آموزان بعد از آموزش موارد بهداشتی و فرهنگ سازی های لازم در ابعاد مختلف بهداشت و درمان، این موارد را همانند یک سفیر به خانواده های خود انتقال می دهند.
وی از خود مراقبتی ، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری ها، تغذیه سالم و ترویج فرهنگ تغذیه صحیح ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامتی ، نقش محیط زیست و راههای حفاظت از آن برشمرد.
ساکی ادامه داد: دانش آموزان البرزی در این جشنواره با ارائه آثاری چون نقاشی، عکاسی، نمایش ، مقاله ، روزنامه دیواری ، خوشنویسی و فیلم شرکت کردند.
در این آئین از دانش آموزان برتر جشنواره و مراقبین سلامت در مدارس تجلیل شد.
دانش آموزان دبستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در این جشنواره سرود سفیران سلامت را همخوانی کردند و سوگند نامه سفیران سلامت نیز توسط یکی از دانش آموزان این مدرسه قرائت شد.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.