تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از 2 روز پیش زمانی که نامزدهای نهایی انتخابات اعلام شد، آغاز شده است و نقطه اتصال همه فعالان در عرصه انتخابات نیز جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی است.
فعالان سیاسی و احزاب و تشکل ها امروز بیش از هر زمان دیگری با تاکید بر حساسیت های موجود در انتخابات و نقش آن در ارتقاء جایگاه منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران بر این نکته تاکید دارند که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم تامین کننده منافع ملی و مصالح عمومی خواهد بود.
احزاب این روزها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه شوراهای اسلامی شهر و روستا فارغ از فعالیت های حزبی تنها بر انتخاب افراد اصلح با حضور گسترده در پای صندوق های رای تاکید دارند و انتخابات 96را عرصه مشارکتی حساس تر به واسطه رخدادهای بین المللی می دانند که باردیگر علاقه مردم به نظام اسلامی از آن سنجیده می شود.
در ادامه سلسله میزگردهای خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز، فعالان از همه سلایق سیاسی ضمن تاکید بر اهمیت جلب هر چه بیشتر مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات، دیدگاه های خود در زمینه نقش و تاثیر برگزاری چنین انتخاباتی را تبیین کردند.
حمیدرضا عزیزیان دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در خصوص حضور طیف های مختلف در انتخابات و حساسیت این دوره از انتخابات و ایجاد شور حداکثری برای انتخاباتی پرشور با حضور تمام طیف ها، گفت: زیربنای اصلی این موضوع بحث مردم سالاری دینی در کشور ماست.
وی افزود: مردم سالاری حاکم بر ایران در منطقه و جهان بی نظیر است و می تواند به عنوان الگویی از دمکراسی را در مقابل دیدگان جهانیان قرار دهد.
**شرایط حساس منطقه ای
عزیزیان افزود: اتفاقاتی که در کشورهای پیرامونی ما یا در مناطق مختلف جهان روی می دهد از این منظر برای مردم ما باید سوال شود که چه اتفاقی در 38 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد که نظام با تمام قابلیت ها که دارد و اختلاف سلایقی که در نیروهای سیاسی وجود دارد، ولی انتقال قدرت بر اساس یک مکانیزم قوی و مستحکم از نظر شکلی و محتوایی انجام می شود.
وی اظهار داشت: این یکی از نقاط قوت نظام اسلامی است که در هر دوره ای با توجه به شرایط خاص و حساسیت های مختلفی که وجود دارد، ولی مکانیزم جابجایی قدرت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان فرد دوم اجرایی کشور و اثرگذار در تحقق برنامه های بالادستی نظام، به این شکل است.
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این موضوع ناشی از مردم سالاری دینی در کشور ماست، گفت: مردم و مسئولین در هر دوره انتخابات این تفسیر و تحلیل و احساس را دارند که این دوره از انتخابات حساس تر از دوره های گذشته است که همین احساس عام و خاص بین مردم و سیاسیون ما نشان دهنده این است که شرایط اعم از منطقه ای و داخلی برای مردم قابل فهم است که این موضوع باعث می شود بخش عمده ای از نکات پیرامون آن حساسیت ها را بیشتر کند.
عزیزیان افزود: شاید بیش از هر زمان دیگری اکنون کشور ما در مرحله ای قرار گرفته که برای رسیدن به آن 5 مرحله ای که رهبری تبیین فرمودند مرحله انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، استقرار جمهوری اسلامی را گذراندیم و اکنون برای رسیدن به مراحل دیگر نیازمند تلاش بیشتر هستیم.
وی ادامه داد: شاید بخش عمده ای از اظهار نظرها در این مورد معطوف به اسناد بالادستی نظام در مورد الگوهای پیشرفت در کشور است، سالیان سال در این 200 سال اخیر تاریخ معاصر کشور بین دو الگوی موثر در مسایل توسعه اختلاف نظر در خصوص اینکه کدامیک از این 2 الگو می تواند برای کشور مفید باشد، همواره بحث ها و جدل های گسترده ای را ایجاد کردند.
**الگوهای مطرح در توسعه
این فعال سیاسی گفت:‌ الگوی شبه ترقی غرب گرا و الگوی تعالی اسلامی ایرانی همواره در 200 سال اخیر بخصوص بعد از جریان مشروطه با هم درگیرهای تئوریک و عملی داشتند.
عزیزیان گفت: امروز هم ما از آن قاعده استنثنا نیستیم. زیرا بخش عمده ای از اسناد بالادستی ما کاملا نگاهش متوجه بحث الگوی تعالی اسلامی ایرانی برای پیشرفت کشور است، اینکه مردم ما بخش از عمده ای نیازها و خواسته هایشان معطوف به این است که آیا به نیازها و خواسته ها و توانمندی های درونی کشور توجه می شود؟
به گفته وی، شرایط فعلی حساسیت ها را افزایش داده که مردم نسبت به گذشته مطالبه گرتر شده اند و دست مطالبه گری شان بالاست که برای پاسخ به این سئوالات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال آن است.
**ضرورت اتحاد و همدلی
عزیزیان در ادامه در خصوص لزوم اتحاد و همدلی در انتخابات، بیان داشت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران معطوف به وحدت نظر در خصوص بحث های کلان کشور است و از این منظر مردم جلوتر از مسئولین حرکت می کنند و شرایط خاص سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را خوب ارزیابی می کنند، نکته ای که خیلی کمک می کند به ساختارهای امنیتی یک نظام سیاسی، اعتماد مردم به مجموعه نظام اسلامی است.
**اعتماد مردم سرمایه نظام
وی ادامه داد:‌ اعتماد به عنوان یکی از مولفه های سرمایه های اجتماعی در کشور ما بسیار قدرتمند است. در سالیان گذشته دشمن بسیار تلاش کرده که با بمباران خبری و رسانه ای بخش عمده ای از اعتماد مردم به نظام اسلامی را در حوزه های مختلف اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی خدشه دار کند و بین مردم و نظام با تلاش های گسترده ای که داشته فاصله بیاندازد که همچنان این روند ادامه دارد، آنچه که باعث می شود بخش عمده ای از امنیت در کشور ما نسبت به سایر کشورها با توجه به مرزهای گسترده و شاید همسایه هایی که از نظر امنیتی ثبات جمهوری اسلامی را ندارند، متمایز شود اعتماد به سیاست های کلان نظام در حوزه امنیت و سیاست دفاعی است.
دبیر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز ادامه داد: هرجا اقداماتی در کشور انجام دادیم که درون زا و متکی به آرای واقعی مردم و سیاست های کلان نظام اسلامی بوده، توانسته ایم درست عمل کنیم که این موارد بخش عمده ای از آن مربوط می شود به سیاست های درست و متکی به مقاومت عقلانی در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی که همه آن متکی بر سیاست های کلان نظام بوده است.
عزیزیان گفت: در حوزه امنیت هم موفقیتی که جمهوری اسلامی در منطقه برای حفظ ثبات مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، توجه به عمق استراتژیک در منطقه است و هر دولتی که راس کار می آید اگر خودش را ملزم به سیاست های کلان نظام کند، طبیعتا این پیام را برای مردمی منتقل می کند که این دولت تمام توجه خود را معطوف سیاست هایی کرده است که هدف آینده را مشخص می کند و قطعا وحدت در این زمینه ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که اگر توجه مردم را به این نکته جلب کنیم که اهداف بلند مدت کشور ذیل مفهوم کلی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی می تواند فضایی را برای کشور ایجاد کند که مردم برنامه ای مشخصی را در ذهنشان متبادر کنند، در کلیات اختلافی نخواهیم داشت که این وظیفه بخش عمده ای از نیروهای فعال سیاسی در کشور است.
دبیر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان البرز تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است آنچه که تکمیل کننده وحدت در بین تمامی اقشار جامعه خواهد بود توجه به نظام ولایی در نظام اسلامی است و بخش عمده ای از باری که مقام معظم رهبری در حوزه مطالبه گری از مسئولین می کشند به عهده ی ما مردم است، ولی می بینیم بسیاری از بیانات مقام معظم رهبری معطوف شده به این که مطالبه گری و پرسشگری را در بسیاری از حوزه ها بیشتر کنند و با مردم در این حوزه ها صحبت کنند.
**وحدت در چارچوب اهداف بلندپایه نظام
عزیزیان گفت: وظیفه ما به عنوان فعالان سیاسی و بخشی از بدنه ی مردم این است که این موضوع را تبیین کنیم که وحدت در چارچوب اهداف برنامه های بلند مدت نظام اسلامی و توجه به برنامه های کلان کشور محقق خواهد شد.
**ضرورت رعایت انصاف درباره دولت و رقبا
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر تخریب دولت پیش از انتخابات از سوی دیگر نامزدهای انتخابی، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اصلی عرصه سیاسی کشور خط کش انصاف است، مطالبی که امیرالمومنین در ابتدای نامه 53 نهج البلاغه به مالک اشتر دارند در خصوص فرستادن مالک به سرزمینی که حاکمان ظالم یا عادلی داشته که هر جور قضاوت کنی در آن آیندگان درمورد تو نیز همانگونه قضاوت خواهند کرد و با این رویه باید خط کش انصاف خود را داشته باشی.
عزیزیان افزود: بخش عمده ای از تعالیم والای حاکمیت در نظام اسلامی که از انبیاء به ما رسیده مغفول مانده است و از این زاویه است که ما این اعتقاد را داریم که 2 آسیب جامعه را به شدت تهدید می کند که همان غفلت و بی تفاوتی است، چرا که زمان ما که نسبت به بعضی از موضوعات غافل شدیم طبعات منیت ها و نفس ما توانسته تصمیمات ما را کنترل کند.
وی ادامه داد: هر کسی آمد که تمام نظام اسلامی و دولت های قبل از خود را زیر سوال برد، امروز عینا همان قائله برای خودش تکرار شده است. در فضای سیاسی نیازمند آموزش هستیم برای کارآمد بودن یک فرد در نظام سیاسی باید آموزش صورت گیرد و اهل مطالعه باشد و دغدغه باشد زیرا جامعه پذیری سیاسی اکتسابی است.
**توسعه با صبر و برنامه ریزی
عزیزیان گفت: گاها مردم برای رسیدن به پیشرفت عجله می کنند که همین امر باعث می شود که شعار تبلیغاتی بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری مورد توجه قرار بگیرد چه کسی که می گوید نفت را سر سفره های مردم بیاورد و چه کسی که برای پیشرفت کشور شعار می دهد ولی خداوند توصیه می کند که صبر داشته باشید.
دبیر کل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی البرز افزود:در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معتقد هستیم که بین رای دهنده و رای گیرنده یک شکاف عمیق وجود دارد، چه مکانیزمی برای ما وجود دارد که این شکاف را پر کنیم و از رئیس جمهور، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس مطالبه گری داشته باشیم؟
عزیزیان ادامه داد:این شکاف فقط با نهادی مردمی از جنس مردم پر می شود و 3 اصل اساسی مورد اعتقاد جبهه که شامل روشنگری، مطالبه گری و اقدام و عمل است این شکاف را پر می کند، فاصله بین رای دهنده و رای گیرنده فقط با یک کار تشکیلاتی منسجم برخاسته از مردم اتفاق خواهد افتاد بنابراین تبیین و روشنگری و ایجاد مکانیزم مطالبه گری از وظایف عمده ماست.
وی تصریح کرد: در جبهه مردمی این شکل مطالبه گری که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی است، پس از انتخابات نیز برای دولت و نهادهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت، جاده پیشرفت در کشور ما شامل مردم و حاکمیت که جدا ناپذیر است، زیرا هم مردم نقش دارند، هم دولت و هم نهادهای متولی باید کمک کنند و مردم باید باور داشته باشند.
**تفاوت مطالبه گری با تخریب و سیاه نمایی
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی البرز ادامه داد: بحث مطالبه گری با سیاه نمایی متفاوت است، همانطور که بحث پاسخگویی خیلی می تواند کمک کند که فاصله بین این دو شفاف و روشن شود، ما دولت اسلامی را در نظام اسلامی دولت پاسخگو می دانیم و دولتی که پاسخگو و مسئولیت پذیر نباشد، یعنی پذیرفته است که اقداماتش متناسب با سیاست های کلان نظام نبوده، بنابراین بخش عمده ای از مطالبات مردمی قرار نیست به دیوار بخورد و برگردد باید پاسخ روشن برای آن داشته باشند.
عزیزیان گفت: البته اگر اسم مطالبات مردم را سیاه نمایی بگذاریم به خطا رفته ایم، در بحث اعتماد هیچیک از فعالان سیاسی کشور حق ندارند ذره ای از اعتماد مردم به نظام انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند که این امر خیانت است.
به گفته وی، فاصله بین سیاه نمایی و پرسشگری کاملا مشخص است و رسانه ها در این بین می توانند کمک خوبی باشند به شرطی که مسلط به مبانی انقلاب اسلامی و سیاست های کلان کشور باشند.
**رعایت اخلاق انتخاباتی ضرورت اجتناب ناپذیر
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه البرز نیز در این میزگرد خبری گفت: نیاز است بین اصحاب رسانه و احزاب برای نهادینه کردن فرهنگ سیاسی و رعایت اخلاق انتخاباتی یک هم افزایی صورت گیرد، چرا که فعالیت احزاب از دوران مشروطه تاکنون نشان داده که مردم ما در بزنگاه ها و گردنه های انتخابات هر چند هوادار و عضو یک حزبی نباشند، اما علاقمند هستند نظرات حزب را بشنوند و دیدگاه احزاب را توجه کنند.
**احزاب موثر در انتخابات
اکبر حیدری افزود: دیدگاه کارشناسی و نقدی که سیاسیون وابسته به احزاب می کنند در انتخاب مردم همیشه موثر بوده است، کارکرد احزاب در فضای انتخاباتی کارکرد مناسبی است ولی در جذب هواداران رسمی و اعضا ضعیف است و باید جبران شود،به خصوص در حوزه انتخاب شوندگان چرا که در این حوزه مشکل اصلی که مردم به آن می پردازند این است که وعده ها ی کاندیداها پس از قبولی در انتخابات عملیاتی نمی شود، ساز و کار اخذ پیگیری مطالبات مردم از آنها نیز فراهم نمی شود.
وی ادامه داد: مردم زمانی که از طریق یک حزب فردی را انتخاب می کنند حزب برای استمرار فعالیتش بعد از اینکه این فرد انتخاب شد، مطالبات مردم را از آن فرد انتخاب شده پیگیری خواهند کرد و در خصوص ایجاد شور و شوق انتخاباتی احزاب نشان دادند که می توانند موثر باشند ولو جمعیت زیادی عضو آن نباشند مردم گرایش سیاسی خود را مشخص کرده اند و تحلیل های احزاب در آنها موثر بوده است.
حیدری گفت: احزاب در عرصه نظارت بر انتخابات و شفاف شدن فرایند انتخابات در تمامی دوره ها پس از استقرار نظام به عنوان امین مردم در کنار ساز و کارهای بسیار شفافی که دیده شده حضور داشته اند و یاری گر سیستم انتخاباتی ما بوده اند و نقش خود را در این حوزه ایفا کرده اند، حتی شاهدیم در خانه احزاب این بلوغ سیاسی که ما احساس می کنیم باید به کل جامعه تسری پیدا می کند در فعالیت توامان جنان حای احزاب متبلور است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور احزاب در فرایندهای انتخاباتی و تبلیغاتی، اظهار داشت: این فرموده رهبری نقشه راهی برای احزاب است و باید از آن استفاده کنند، مجموعه نظام احزاب را پذیرفته و فرایند حزبی را قبول دارد، علاقمند است مردم به این سمت حرکت کنند و در این خصوص باید بستر سازی شود.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه البرز با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: فرد و یا افرادی که نمایندگان رسمی احزاب بوده اند کمتر پیش امده که به رعایت اخلاق انتخاباتی پایبند نباشند و این مساله در در فرایند آموزش حزبی پذیرفته شده، افرادی که تفکرات یک جناحی را داشته اند ولی وابسته به احزاب نبوده اند عدم اخلاق راعایت انتخاباتی را از آنها بیشتر شاهد بودیم و در مورد احزاب کمتر شاهد این مساله بوده ایم.
حیدری افزود: در جریانات امروز فرایند دعوت به قانون و اخلاق و جریانات رسمی بیشتر رخ می دهد، اگر مسیری را که در فرمایشات رهبری بوده و روسای قوا بر آن تاکید و بر تقویت جایگاه احزاب و بردن ان به بطن جامعه تاکید کنیم کمتر شاهد بد اخلاقی های انتخاباتی خواهیم بود.
وی ادامه داد: عمر سیاسی افرادی که اخلاق انتخاباتی و کاری را در فعالیت های سیاسی رعایت نمی کنند پیش مردم کم بوده است و در دوره های بعد افرادی که به وعده ها عمل نکرده اند یا مشخص شود از فضای هیجانی انتخبات تلاش سوء داشته اندحتما عدم اعتماد خواهد گرفت.
خلا عدم ارزیابی عملکردها بیشتر بر می گردد به افرادی که وابسته به حزب و گروه ها نیستند، راحت تر هنجار شکنی می کنند، چون تعهدی به یک مجمکوعه یا گروهی احساس نمی کنند و هدفشان صرفا رسیدن به یک صندلی است.
حیدری گفت: دغدغه ای که در فعالیت حزبی داریم یکی است که در خصوص مثبت بودن فعالیت حزبی حتما برای مردم فرهنگ سازی شود این هنوز در بطن جامعه جا نیفتاده است، بر روی ورود آحاد جامعه ببه ساختار حزبی که برای اعتلای نظام موثر است کار شود.
**حضور پرشور مردم لازمه ادامه حیات احزاب
وی ادامه داد: دغدغه بعدی احزاب این است که استمرار حیات احزاب در ر استمرار حضور پرشور مردم است و به همین دلیل تمامی تلاش احزاب شناسانه دار در تقوبت و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بوده هر چقدر مشارکت مردم بالاتر رود اقتدار نظام افزایش و مردم به رفاه بیشتری می رسد، به این طریق حتما دولتی که روی کار می آید که تعهد بیشتری ارائه خدمت به مردم احساس می کند در عرصه بین المللی نیز کشورهای حساب بیشتری می کنند و دولت مقتدرانه تر می توانند حق مردم ایران را احصا کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ما از نهادهای نظارتی این است که در فرایندهایی که روزهای اخیر پیش آمده و بوی بی اخلاقی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری با تبلیغات زودهنگام شنیده می شود، حساس تر باشند، این مردم را دلزده خواهد کرد و حس می کنند که نوع بی نظمی در فرایند انتخابات شکل می گیرد.
به گفته وی، در عمل با برخورد با بی اخلاقی ها، رفتارهای تخریبی و تبلیغات زود هنگام مردم دلگرم به انتخابات قانونی و سیستماتیک خواهند شد و زمانی که مردم ببیند که انتخاباتی آرام و قانومند داریم تمام تلاش خود را برای حضور گسترده تر خواهند داشت.
**تداوم دستاوردهای نظام اسلامی با مشارکت حداکثری مردم
مجتبی کریمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی البرز نیز در این میزگرد انتخابات شورای اسلامی و رئیس جمهوری هر دو از اهمیت بالایی برخوردار است .
مجتبی کریمی افزود: چراکه با انتخاب افراد توانمند کشوری که امروز در مسیر پیشرفت قرار گرفته هرچه بیشتر باید در عرصه بین الملل بدرخشد و امروز باید سیاست هایی را اتخاذ کرد که دستاوردهای قابل قبول نظام جمهوری اسلامی از بین نرود.
کریمی گفت: اتفاقات عرصه بین الملل و انتخاب رئیس جمهوری آمریکا، اتفاقات خاورمیانه حاکی از آن است که باید انتخابی داشت که چرخش سیاست های کلان کشور موازنه قدرت منطقه را برهم نزند تا با تهدیدات بین المللی دچار نشویم.
**نقش ممتاز هم در جلب مشارکت مردم
وی ادامه داد: امروز احزاب نقش موثری در جذب مشارکت مردم دارند و احزاب بعنوان سازمان های قانونی و دارای شناسنامه می توانند در عرصه مشارکتی انتخابات گام های موثری را بردارند.
کریمی خاطرنشان کرد: احزاب از قبل از انتخابات در عرصه های سیاسی و مشارکتی همراه مردم بوده و هستند تا اندیشه ها و افکارشان را تقویت کنند.
وی تاکید کرد: احزاب بعنوان ساختار کلان مدیریت سیاسی در کشور تلقی شده که نظم و نظام خاصی به افکار و ارائ عمومی می دهند .
**رعایت اخلاق انتخاباتی خواسته مشترک احزاب
این فعال سیاسی در ادامه به اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی پرداخت و افزود: اخلاق مداری انتخاباتی شاکله و زیربنای تمام فعالیت ها است و اخلاق اعم از اقتصاد، سیاست در تمام مولفه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: اگر در سیاست شکست داشتیم باید بپذیریم و با بداخلاقی یا تخریب دیگران نمی توان به این مهم دست یافت که رقابت سالم در عرصه سیاسی شکل گرفته است.
کریمی در ادامه به ضرورت اخلاق در اقتصاد و سایر رقابت ها اشاره کرد و افزود: اگر رقابت سالم و سازنده نباشد، حرکت رو به جلو نداریم و اگر گروهی درجریان انتخابات شکست خورد باید از این شکست درس بگیرد.
**تبلیغات زودهنگام مصداق بی قانونی
وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از داوطلبان اظهار کرد: عدم رعایت قانون در تبلیغات چارچوب رقابت سازنده را کمرنگ می کند و رقابت را به یک جنگ تبدیل می کند و این جنگ قدرت دودش به چشم مردم می رود.
وی تاکید کرد: امروز باید روحیه شادابی را زنده نگه داریم و صرف هزینه های گزاف این ذهنیت را برای مردم بوجود می آورد که منتخبانی که با پول های آنچنانی وارد عرصه می شوند قرار است چه فعالیتی داشته باشند .
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی البرز گفت: هزینه های گزاف روحیه یاس به وجود می آورد و به فرموده امیرمومنان (ع) : بدترین چیز روحیه یاس است امید به آینده را باید بوجود آورد و همه مردم باید بدانند ساختار سیاسی به گونه ای است که منجر با انتخابات اصلح می شود.
**اهمیت شوراها
کریمی گفت: امروز شوراهای اسلامی بیش از هر پارلمان دیگری نیاز به متخصص دارد چراکه این شوراها یک سازمان تخصصی است اگر تخصصی نداشته باشند نمی توند بر عملکرد شهرداریها نظارت داشته باشد .
وی ادامه داد: از تمام گروهها و دلسوزان نظام درخواست می شود که با رعایت اخلاق و قانون روحیه نشاط مردم را از بین نبرند، نتیجه به نفع ما باشد یا نه فرقی نمی کند باید رقابت سالم داشت .
کریمی تاکید کرد: در حضور حداکثری رقابتی خوب است که حضور همه آحاد جامعه را داشته باشیم و مدیریت سیاسی کارآمد جامعه باید افراد بی تفاوت را به افراد حساس به سرنوشت کشور تبدیل کند که در عرصه های مشارکتی انتخابات همواره درنظام اسلامی شاهد آن بوده ایم.
کریمی اضافه کرد: حضورحداکثری به مردم دنیا و کشورهای خارجی نشان می دهد ملت ایران اسلامی همیشه درصحنه است و گروه های سیاسی با رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هزینه های کلان و تخریب همدیگر سعی می کنند روحیه نشاط بدهند و با انتخابات سازنده سیاست های کلان کشور در جهت سازندگی کما فی سابق دنبال شود.
مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی جبهه مردمی انقلاب اسلامی البرز نیز در این میزگرد گفت: انتخابات قبلی و انتخابات پیش رو نشان می دهد که انتخابات در ایران موجب اقتدار انقلاب اسلامی ایران است و بنابراین ما با اتحاد و همدلی و حضور پرشور در انتخابات می توانیم به این اقتدار نظام اسلامی ایران بیافزاییم.
ابراهیم نوروزی فر افزود: در این میان اقدامات قانون مند و آگاه کردن مردم از خدمات گسترده نظام اسلام، پرهیز از اختلاف و قومی گری و حضور گسترده مردم در انتخابات به افزایش اقتدار نظام کمک شایانی کنند.
وی اضافه کرد: دشمن با هدف قرار دادن انتخابات مختلف تلاش می کند از راه های مختلفی مشارکت مردم را در انتخابات را کمرنگ کند، بنابراین کاندیداها و طرفدارانشان باید با اتحاد و همدلی که در نهایت به نفع نظام جمهوری اسلامی باشد می تواند اهداف دشمن را ناکام بگذارند.
نوروزی فر گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران سرنوشت مردم در دستان خود ملت قرار دارد چرا که هیچ بیگانه ای دلسوز مردم ایران نیست و ملت به وضع موجود اعتراضی دارند چون سرنوشتشان به خودشان سپرده شده می توانند با حضور پرشور خود در انتخابات وضع موجود را به نفع خود تغییر داده و پاسخ دندان شکنی با حضور خود به دشمن دهند.
وی ادامه داد:در بحث اخلاق اسلامی در انتخابات باید توجه ویژه داشته باشیم و جبهه مردمی هم نگاه ویژه ای به این اخلاق اسلامی در انتخابات دارد، اگر تقوای سیاسی و انتخاباتی را در نظر بگیریم کاندیداها و اطرافیان آن ها مردم را نسبت به اسلام بدبین نمی شوند.
6156/7414/8029خبرنگار:نوشین طهماسبی،وحیده عسکری، حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.