به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرز، افزود: در صنعت کاهش نیروی کار داشتیم درحالی که در بخش خدمات افزایش داشتیم.
وی ادامه داد: باید عملکرد دولت را گزارش داد تا فعالیت های خوب دولت بازگو شود. مردم نیز قدرشناس هستند و کارشکنی ها دراین زمینه تاثیری ندارد.
خلیلی گفت: باید کارخانجات، صنعت و تکنولوژی هرچه بیشتر را داشته باشیم و سرمایه متغیر به سرمایه ثابت تبدیل شود.
وی اضافه کرد:51.3 دهم درصد اشتغال در بخش خدمات درسال 93 داشتیم که این میزان در سال 94 به 52.3 دهم درصد و در سال 95 به 54.6 دهم درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز ادامه داد: رویکرد به خدمات برای ایجاد اشتغال به این دلیل است که اشتغال در خدمات کم هزینه تر است و به مراتب برای دولت هزینه کمتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: دراین مسیر اتحادیه ها و امور صنفی نقش اساسی دارند که امسال برنامه داریم که کارگاه های خرد و کوچک هرچه فعال ترشوند و دراین زمینه سرمایه گذاری می کنیم.
خلیلی تاکید کرد: درالبرز در حوزه اشتغال وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها داریم امسال با کمک مسئولان استان و با تقویت کارخانجات و شرکت ها درصدد بهبود هرچه آن هستم.
خلیلی یادآورشد: امروز برای کار توقع بیشتری را شاهد هستیم و کارجویان به دلیل داشتن مدارک تحصیلی متوقع هستند که باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: با تفاهم نامه هایی با اداره کل فنی و حرفه ای درصدد هستیم تا آموزش ها مهارت محور باشد چراکه فارغ التحصیلان بی مهارت داریم.
خلیلی اضافه کرد: فنی و حرفه ای پیش قدم شده تا نیازهای صنعت شناسایی و آموزش های لازم را دراین زمینه ارائه می دهد .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.