به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حجت اله غلامرضایی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: اکنون در کلانشهرهایی همچون شیراز، مشهد و اصفهان پروژه های عظیمی با مشارکت شهرداریها و بخش خصوصی در حال انجام است که برخی از آنها به ثمر نشسته و طرح هایی نیز مراحل پایانی ساخت را طی می کنند که در نتیجه آنها اقتصاد شهری رشد کرده و از وابستگی به منابع ناپایدار درآمدی کاهش می یابد.
وی افزود: واقعیت این است که اکنون دنیا به سمت تعامل بهینه با بخش خصوصی پیش می رود و هر جا رد پایی از خلاقیت، نوآوری و انجام کارهای عظیم به چشم می خورد، بی شک حضور بخش خصوصی در آنجا پررنگ و ملموس بوده است و اساساً هر پروژه ای که با سرمایه و منابع دولتی کلید می خورد، از ابعاد مختلف اجرایی و نظارتی با مشکلاتی همراه است و باید به سمت کاهش تصدی گری ها حرکت نماییم.
این مسئول شهری ادامه داد: کلانشهر کرج سرشار از استعدادهای بالقوه و پتانسیلها برای جلب مشارکت بخش خصوصی است و در صورتی که بسته های سرمایه گذاری به خوبی اطلاع رسانی شده و در اختیار صاحبان سرمایه و زمین قرار گیرد، می توان به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافت و از این گذر، به محرومیت زدایی از سرانه های ورزشی، فرهنگی، رفاهی، درمانی و آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کمک شایانی کرد.
غلامرضایی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: منابع محدود مالی شهرداریها پاسخگوی حجم انبوه نیازها و مطالبات نیست و از طرف دیگر ما به عنوان اداره کننده اصلی شهر امتیازات، اختیارات و مشوق هایی را در دست داریم که بخش خصوصی برای بهره مندی از آنها رغبت فراوانی نشان می دهد و در صورتی که طرفین به صورت منطقی پای میز مذاکره حاضر شوند، می تواند طی یک فرایند برد - برد به موفقیت های چشمگیری دست یافت.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی سخنانش گفت: پروژه هایی همچون بزرگراه شمالی و تونل شهری آیت ا... هاشمی رفسنجانی یا زیرگذر شهدای دانش آموز و سایر تقاطعات غیرهمسطح احداث شده در مرکز البرز، به رونق و آبادانی این کلانشهر منجر گردید و امیدواریم که در سال 96 و با پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» بتوانیم به روند اجرا و تکمیل پروژه ها سرعت و شتاب بیشتری ببخشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626163
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.